arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

سناتور آمریکایی: عربستان اگر نفتش را نفروشد از گرسنگی می‌میرد/ اگر آمریکا نبود سعودی‌ها باید فارسی صحبت می‌کردند

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره کاهش فروش نفت عربستان به کشورش گفت که عربستانی‌ها یا باید نفت‌شان را بفروشند یا گرسنگی را تحمل کنند. آنها چیزی را که برای اقتصاد وابسته به نفت‌شان خوب است، انجام می‌دهند. من نسبت به فروش سلاح به عربستان نگران هستم، چراکه این شخص (محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان) به حدی "دیوانه" است که این دیوانگی او را به کشتن یک روزنامه‌نگار در داخل کنسولگری کشورش در ترکیه وامی‌دارد. چرا به این شخص سلاح داده می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سناتور جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره کاهش فروش نفت عربستان به کشورش گفت که عربستان مجبور به فروش نفت خود است در غیر این صورت از گرسنگی می‌میرد.

به گزارش ایسنا، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز عنوان داشت: عربستان به آمریکا نیاز دارد و مجبور به فروش نفت خود است چراکه در غیر این صورت از گرسنگی خواهد مرد.

وی بار دیگر تاکید کرد: عربستان نیازمند آمریکاست و اگر آمریکا نبود عربستانی‌ها طی چند هفته باید به زبان فارسی صحبت می‌کردند.

گراهام گفت: عربستانی‌ها یا باید نفت‌شان را بفروشند یا گرسنگی را تحمل کنند. آنها چیزی را که برای اقتصاد وابسته به نفت‌شان خوب است، انجام می‌دهند. من نسبت به فروش سلاح به عربستان نگران هستم، چراکه این شخص (محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان) به حدی "دیوانه" است که این دیوانگی او را به کشتن یک روزنامه‌نگار در داخل کنسولگری کشورش در ترکیه وامی‌دارد. چرا به این شخص سلاح داده می‌شود؟

وی افزود: تا زمانی که بن سلمان بر سر قدرت است به شکل عادی با عربستان تعامل نخواهیم کرد، چراکه هیچ چیز عادی و معمولی در رابطه با این شخص وجود ندارد.

این سناتور آمریکایی بار دیگر درباره قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول نیز گفت که این قتل به دستور محمد بن سلمان انجام شده است و این امکان وجود ندارد که وی از این اقدام بی‌اطلاع بوده باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
0
قرار است ترکیه وسوریه وروسیه وچین فارسى صحبت کنند.
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
اتفاقا اعراب قومی هستند که هیچوقت زبان مادریشونو تغییر نمیدن خیلی از مناطق ایران بیش از هزار ساله که عرب دارند ولی هنوز هم زبانشون را حفظ کردن مثل اعراب فارس و حتی خراسان این سیاستمدارا هیچوقت حرفی نمیزنن که بدرد مردم بخوره هیچوت تازه اگه خیلی انصاف بخرج بدیم و بگیم حرفشون ضرری برای مردم عادی نداشته
نظرات بینندگان