arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۷۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

ارزشمند ترین ترک اعتیاد در دنیای فناوری / 1 سال بدون گوشی هوشمند و جایزه ای 100 هزار دلاری

شرکت «ویتامین واتر» اعلام کرده که اگر شخصی بتواند برای 365 روز یا به عبارتی دقیق تر 1 سال کامل بدون گوشی هوشمند خود زندگی کند، جایزه ای 100 هزار دلاری خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت «ویتامین واتر» اعلام کرده که اگر شخصی بتواند برای 365 روز یا به عبارتی دقیق تر 1 سال کامل بدون گوشی هوشمند خود زندگی کند، جایزه ای 100 هزار دلاری خواهد داشت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها کمتر فردی پیدا می شود که به گوشی هوشمند خود وابستگی نداشته باشد و هر چند دقیقه یکبار گوشی خود را بررسی نکند. بنابراین در چنین شرایطی آیا روشی وجود دارد که بتوان این اعتیاد و وابستگی به تلفن همراه را کاهش داد؟ به نظر می رسد شرکت ویتامین واتر این راه را یافته است.

این شرکت وعده داده که اگر فردی بتواند گوشی هوشمند خود را به مدت یک سال ترک کند جوایز نقدی دریافت می کند. نحوه ورود به مسابقه هم بسیار ساده است.شما باید یک پست در توییتر با هشتگ های #nophoneforayear و #contest،  زده و اعلام کنید مایلید در مسابقه شرکت کنید. برای ورود به مسابقه تا 8 ژانویه 2019 وقت دارید.

در نهایت این شرکت در تاریخ 22 ژانویه، با توجه به قوانین مسابقه،  شرکت کننده را انتخاب خواهد کرد و یک موبایل قدیمی متعلق به دهه 1996 به وی تحویل می دهد. جالب است بدانید کاربران تا یک سال حق استفاده از هیچ نوع موبایل و تبلت هوشمندی را ندارند حتی اگر متعلق به اطرافیان باشد. اما شرکت کننده مسابقه در استفاده از دیگر دستگاه های هوشمند مثل کامپیوتر و لپ تاپ و البته دستیارهای صوتی آزاد است.

با توجه به نظرسنجی گالوپ، گوشی های هوشمند نقشی یکنواخت در زندگی روزمره هزاران نفر بازی می کنند. حدود هشت نفر از هر 10  نفر از موبایلهای خود برای انجام کارهای روزمره مانند مدیریت امور مالی، پرداخت صورتحساب، خرید آنلاین و تماشا یا گوش دادن به محتواهای آنلاین استفاده می کنند.

طبق آخرین گزارش Nielsen Audience ، افرادی که بین 18 تا 34 ساله هستند بیش از دو و نیم ساعت در روز مصرف محتوای تفریحی روی گوشی های هوشمند خود دارند و نظرسنجی در اوایل سال جاری نشان داد که 43 درصد از مردم می گویند که آنها حداقل هر 20 دقیقه تلفن خود را بررسی می کنند.

بر همین اساس است که بسیاری از افراد تصور می کنند بعید است کسی بتواند در این مسابقه پیروز شود. دکتر "جین ام تویینگ" استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی سن دیگو، می گوید استفاده افراطی از تلفن های هوشمند برای بسیاری از تعاملات روزانه افراد را  در آستانه بدترین بحران سلامت روانی در دهه های گذشته قرار داده است.

قوانین مشخص می کند که شما باید 18 ساله یا بیشتر سن داشته باشید تا وارد مسابقه شوید و پیش از دریافت جایزه باید تست دروغ سنجی را اجرا کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
بنده 1 سال پول ذخیره کردم که گوشی هوشمند بخرم که دلار شد 15 تومان الان ههمینجوری بدون گوشی موندم شاید بتونم یک نوکیا دوکمه دار بخرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
من نمیتونم ثبت نام کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
من ثبت نام میکنم اگه واقعا راست باشه ۱۰۰℅ برنده میشم
نظرات بینندگان