arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

وزیر خارجه سابق آلمان: پارسال نزدیک بود به قطر حمله نظامی شود

انور قرقاش گفته تکیه کردن قطر به کشور‌های غربی برای حل بحران موفق نخواهد شد. از سوی دیگر تمیم بن حمد، امیر قطر، طی سخنرانی در نشست دوحه، بار دیگر بر مواضع کشور خود تاکید کرد و درخواست‌های چهارکشور عربی را نپذیرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان، طی نشستی در دوحه اعلام کرد که سال گذشته قطر در معرض یک حمله نظامی قرار داشت.

به گزارش فرارو به نقل از المیادین، گابریل در نشست بین المللی دوحه گفته تلاش‌های رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا، و مداخله اروپا مانع از حمله به قطر شد. پیش از این، روزنامه تایمز بریتانیا، گفته بود که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مانع نمی‌شد عربستان و امارات با قطر وارد جنگ می‌شدند.

گابریل گفت: «در بحران خلیج (فارس) ما از یک حمله نظامی دور نبودیم. تیلرسون تلاش‌های زیادی انجام داد تا این امر اتفاق نیافتد.»

گفتنی است که از سال گذشته روابط قطر با چهار کشور امارات، عربستان، بحرین و مصر به شدت تنش‌آلود بوده و روبط دیپلماتیک بین آن‌ها هم قطع شده است.

همزمان با نشست دوحه، انور قرقاش، وزیر مشاور دولت در امور خارجی امارات، بار دیگر از قطر انتقاد کرده و آن را به بی‌میلی برای رفع «دلایل واقعی بحران» شورای همکاری خلیج فارس متهم کرده است.

قرقاش گفته تکیه کردن قطر به کشور‌های غربی برای حل بحران نتیجه‌ای نخواهد شد. از سوی دیگر تمیم بن حمد، امیر قطر، طی سخنرانی در نشست دوحه، بار دیگر بر مواضع کشور خود تاکید کرد و درخواست‌های چهارکشور عربی را نپذیرفت.

نظرات بینندگان