arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

قیمت جهانی طلا در امروز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا و در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا به زودی روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند، ارزش دلار امروز کاهش داشت و موجب شد قیمت طلا اندکی افزایش یابد.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا احتمالا در پایان نشست دو روزه خود که از امروز آغاز می‌شود نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اما تمرکز اصلی روی خط مشی پولی اتخاذ شده برای سال ۲۰۱۹ است.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «سرمایه گذاران امیدوارند قیمت طلا پس از این نشست باز هم افزایش یابد.» وی پیش بینی کرد که قیمت طلا تا ۱۲۵۱ دلار بالا برود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت طلا‌ی آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۵۲ دلار و ۲ سنت رسید.

در همین حال، با توجه به مطرح شدن احتمال توقف سیاست پولی انقباضی دولت آمریکا در مواجهه با ریسک‌های اقتصادی، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز با ۰.۴ درصد کاهش مواجه بود.

کاهش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می‌دهد و تاثیری منفی بر ارزش دلار دارد.

بنجامین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره نوشت: «دلار امریکا در حال حاضر همچنان مهمترین عامل تعیین کننده قیمت طلا ست.».

اما دیگر عاملی که سبب تقویت نسبی قیمت طلا شده، افت شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی در روز سه شنبه بوده است. بوس وال استریت نیز در روز گذشته شاهد افت شاخص‌ها به پایین‌ترین سطح خود در طی بیش از یک سال گذشته بود.

برچسب ها: قیمت طلا
نظرات بینندگان