arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

ترامپ در سودای تسخیر  فضا؟ / تاکید مجدد رئیس جمهور ایالات متحده بر احیای نیروی فضایی

معاون رئیس جمهور ایالات متحده، مایک پنس می گوید دونالد ترامپ به شدت به دنبال احیا و قدرت دهی نیروی فضایی آمریکا است و برای تحقق این هدف سرمایه گذاری ویژه ای در نظر دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون رئیس جمهور ایالات متحده، مایک پنس می گوید دونالد ترامپ به شدت به دنبال احیا و قدرت دهی نیروی فضایی آمریکا است و برای تحقق این هدف سرمایه گذاری ویژه ای در نظر دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد تنها مدیران ناسا نیستند که سودای تسخیر فضا را در ذهن دارند، بلکه رئیس جمهور ایالات متحده نیز چنین نقشه ای در سر دارد.

مدت هاست که ارتش آمریکا در فعالیت های فضایی شرکت دارد؛ فعالیت هایی که شامل ارتباطات ماهواره ای و جمع آوری اطلاعات است، اما به نظر می رسد این حجم فعالیت، دونالد ترامپ را راضی نمی کند.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده؛ مایک پنس اعلام کرد که بازگشت فرماندهی فضایی در ارتش ایالات متحده چندان دور از ذهن نیست. وی گفت: «رئیس جمهور ، وزارت دفاع را برای ایجاد یک فرماندهی فضایی جدی و طراحی یک رزمایش در فضا ملزم کرده است.»

بر اساس طرح اولیه نهاد ریاست جمهوری ایالات متحده، فرماندهی فضایی 11 یگان نظامی دارد که هر یک از آنها ماموریت جغرافیایی یا عملیاتی خاصی را نظارت می کنند. این موضوع را می توان ادغام فعالیت های نظامی، سایبری و فضایی دانست.

فرماندهی فضایی نخستن بار در سال 1985 ایجاد شد، اما بعدها با  مرکز فرماندهی استراتژیک ایالات متحده  در سال 2002 ادغام شد. اکنون بر اساس دستورالعمل جدید دونالد ترامپ، یکبار دیگر، فرماندهی فضایی ماهیت اختصاصی خود را به دست خواهد آورد.

پنس در بخشی از سخنان خود در خصوص این طرح گفت: "عصر جدیدی از امنیت ملی آمریکا در فضا به زودی آغاز می شود."

با همه این ها سوال این است که آیا روسیه، چین یا دیگر قدرت های فضایی برنامه ای مشابه نخواهند داشت یا در برابر بلندپروازی های ترامپ سکوت خواهند کرد؟

 

 

نظرات بینندگان