arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

حجتی از مزرعه پرورش شترمرغ در هیرمند بازدید کرد

مجتبی پیری با اشاره به راه اندازی بزرگترین مجتمع پرورش شترمرغ جنوب شرق کشور در چابهار گفت:این مجتمع دارای ظرفیت ۲۳۷۰۰ قطعه شترمرغ مولد و پرواری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر جهاد کشاورزی به منظور بازدید از طرح های کشاورزی و دیدار و گفتگو با کشاورزان و مسئولان استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز وارد فرودگاه زابل شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان نمایندگان مردم شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه زابل، فرمانداران منطقه و شماری از مسئولان این استان قرار گرفت.

به گزارش انتخاب،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مدیران ارشد این وزارت در این سفر از مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان هیرمند بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جریان این بازدید گفت:با توجه به خشکسالی های پی در پی و لزوم توسعه طرح‌های کم آب بر، یکی از فعالیت‌های عمده در حوزه دامپروری توسعه پرورش شترمرغ در سطح استان می باشد که از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷ واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت ۱۹۰۰ قطعه شترمرغ مولد و گوشتی احداث شده است که سالانه ۷۰ تن گوشت و ۱۳۰۰ قطعه جوجه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

مجتبی پیری با اشاره به راه اندازی بزرگترین مجتمع پرورش شترمرغ جنوب شرق کشور در چابهار گفت:این مجتمع دارای ظرفیت ۲۳۷۰۰ قطعه شترمرغ مولد و پرواری است.

وی افزود:مزرعه شترمرغ کشاورز در شهرستان هیرمند با ظرفیت ۳۰۰قطعه و با سرمایه‌گذاری ۹۸۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت یک هکتار در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسیده است.
نظرات بینندگان