arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۹۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

تبعیض جنسیتی در حوزه هوش مصنوعی ادامه دارد / سهم زنان از دنیای روباتیک یک چهارم مردان است

گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که در حوزه هوش مصنوعی تبعیض های جنسیتی متعددی وجود دارد. این تبعیضها عمدتا ناشی از بی توجهی مدیران غولهای فناوری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که در حوزه هوش مصنوعی تبعیض های جنسیتی متعددی وجود دارد. این تبعیضها عمدتا ناشی از بی توجهی مدیران غولهای فناوری است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تبعیض جنسیتی در حوزه هوش مصنوعی همزمان با رشد بازار هوش مصنوعی رشد می کند. درواقع هر اندازه بازار هوش مصنوعی پررونق تر می شود، احتمال افزایش شکاف جنسیتی در این حوزه نیز تشدید می شود.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده از جمله کشورهایی است که در حوزه هوش مصنوعی بین زنان و مردان تبعیض قابل توجهی قائل است. درواقع حجم فعالیت زنان در حوزه هوش مصنوعی در ایالات متحده یک چهارم  مردان است.

کای فریت باترفیلد، سرپرست  این پژوهش می گوید: "بسیار مهم است که افرادی که هوش مصنوعی را ایجاد می کنند و توسعه می دهند ماینده درستی از تراکم جمعیت جامعه باشند. متاسفانه این کلیشه جنسیتی وجود دارد که مردان در برنامه نویسی قدرتمند تر از زنان هستند و در نتیجه  افراد با عدم تنوع جنسظیتی در این نوع مشاغل رو به رو هستند."

نکته عجیب این پژوهش را در اینجا میبینیم که با تجزیه و تحلیل یافته ها مشخص شد، وضعیت شکاف جنسیتی در حوزه هوش مصنوعی در کشورهای صنعتی سه برابر بیشتر است. شاید علت این موضوع حجم بالاتر فعالیت های مبتنی بر فناوری در کشورهای پیشرفته باشد.

وضعیت حرفه ای زنان در حوزه هوش مصنوعی به یکی از جدی ترین دغدغه های سازمان های حمایت از اشتغال زنان تبدیل شده است. برخی منتقدان معتقدند همزمان با کاهش حضور زنان در حوزه هوش مصنوعی، نوع عالیت های هوش مصنوعی نیز مردانه می شود و به سمت فردگرایی و نوعی انحصار طلبی مردانه پیش می رود.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا کاهش حضور زنان در مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی تا این حد خطرناک است؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
بحث تبعیض غلط است ، موضوع توانایی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
نظر ما چیست؟
نظر من این هست که درست ترجمه کنیم. احتمالاً منظور تبعیض جنسیتی نیست. بلکه نفوذ نگاه مردانه در علم هوش مصنوعی و اثرات این نوع نگاه هست.
وگرنه تبعیض بی معنیه اینجا. تفاوت در میزان اشتغال لزوماً ربطی به تبعیض نداره.
نظرات بینندگان