arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

گزارش کامل از رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ سپاه؛ از تجهیز بالگردها تا نفوذ نیروهای ویژه "صابرین"

رزمایش پیامبر اعظم۱۲ نیروی زمینی سپاه در منطقه عملیاتی جزیره قشم برگزار شد که در این رزمایش آخرین دستاوردهای و توانمندی‌های دفاعی سپاه به‌نمایش گذاشته شد.در مرحله اصلی از این رزمایش بزرگ، نیروهای ویژه "صابرین" سپاه با موفقیت عملیات تهاجمی نفوذ به جزیره و شکستن خط دفاعی دشمن فرضی را اجرا کردند. همچنین در مرحله نهایی رزمایش، مین‌های ضدبالگرد تولید داخل به بهره‌برداری عملیاتی رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رزمایش پیامبر اعظم۱۲ نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه عملیاتی جزیره قشم برگزار شد که در این رزمایش آخرین دستاوردهای و توانمندی‌های دفاعی سپاه به‌نمایش گذاشته شد.

 رزمایش پیامبر اعظم(ص) 1 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سلسله رزمایش‌های نزسا است، امروز (شنبه، اول دی) در جزیره قشم برگزار شد، در این رزمایش یگان‌های واکنش سریع نیرو‌ی مخصوص، تکاوران، بالگردهای هوانیروز، پهپاد‌های رزمی و‌ شناسایی، واحدهای تخریب و مهندسی، یگان موشکی نزسا، ناوتیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نیز حضور داشتند که در گزارشی به همه آنچه در این رزمایش اتفاق افتاده است، پرداخته‌ایم.

**آغاز مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)12

در این مرحله، ابتدا غواصان نیروی‌ زمینی به‌منظور تصرف ساحل دشمن عملیات خود را آغاز کرده و پس از آن تکاروان و نیروهای ویژه نزسا به‌منظور تصرف منطقه دشمن وارد عمل شدند.

**تجهیز بالگردهای کبرا به دوربین‌های حرارتی RU-290

بالگردهای کبرای هوانیروز سپاه پاسداران به دوربین‌های پیشرفته و بومی RU-290 تجهیز شدند.

** تمرین عملیات تصرف مناطق استراتژیک دشمن

در بخش اول مرحله نهایی رزمایش، غواصان و‌ تکاوران نیروی زمینی سپاه با تهاجم به ساحل دشمن عملیات تصرف سرزمین و‌ مناطق استراتژیک دشمن را تمرین کردند.

** فیلم دیدنی از نفوذ نیروهای ویژه صابرین به یک جزیره

در مرحله اصلی از این رزمایش بزرگ، نیروهای ویژه "صابرین" سپاه با موفقیت عملیات تهاجمی نفوذ به جزیره و شکستن خط دفاعی دشمن فرضی را اجرا کردند.

**مین‌های ضدبالگرد عملیاتی شدند

و در مرحله نهایی رزمایش، مین‌های ضدبالگرد تولید داخل به بهره‌برداری عملیاتی رسید.

**بار ریزی بالگردهای MI17 هوانیروز سپاه

همچنین در مرحله نهایی این رزمایش بالگردهای MI17 هوانیروز نیروی زمینی سپاه با پرواز بر منطقه رزمایش عملیات بار ریزی و پشتیبانی از نیروهای خودی را تمرین کردند.

**هشدار سرلشکر رشید به مداخله قدرت‌های استکباری در منطقه

سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه رزمایش گفت: هر کشوری که زمینه‌های مداخلات قدرت‌های استکباری را در منطقه فراهم کند، بیشترین هزینه را پرداخت خواهد کرد.

**آتش سنگین یگان‌های توپخانه بر مواضع دشمن فرضی

در ادامه مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)١٢ نیروی زمینی سپاه، یگان‌های توپخانه با اجرای آتش سنگین پشتیبانی از یگان‌های عمل‌کننده در خاک دشمن فرضی پشتیبانی کردند.

**تهاجم سپاه از زمین و هوا به مواضع دشمن فرضی

تکاوران نیروی زمینی سپاه در ادامه، با پشتیانی زره‌پوش‌ها و بالگردهای تهاجمی به مواضع دشمن فرضی در یک جزیره حمله کردند.

**پرواز بالگردهای رزمی نیروی زمینی سپاه

بالگردهای رزمی هوانیروز‌ نیروی زمینی سپاه با پرواز بر‌ منطقه رزمایش به اجرای آتش پشتیبانی از نیروهای عمل‌کننده، پرداختند.

**سردار جعفری: توان دفاعی ایران یک توان بازدارنده است

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری این رزمایش نیروی زمینی سپاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک توان بازدارنده است.

**سردار سلامی: در توسعه قدرت دفاعی توقف نمی‌کنیم

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران گفت: هرگونه دخالت فرآیند صلح در یمن را تشدید می‌کند و ایران همواره به‌دنبال حل موضوع یمن از طریق گفت‌و‌گوی‌های سیاسی و مشارکت مردم یمن است.

**سردار پاکپور: راهبرد ایران در عملیات و تاکتیک تهاجمی است

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش به همه اهدافی که از پیش تعیین کرده بودیم رسیدیم. همان‌گونه که قبلاً اعلام کردیم، اصول و راهبرد اصلی ما دفاعی است، اما در سطوح عملیاتی و تاکتیکی، تهاجمی است.

**رکوردزنی سپاه در انتقال تکاوران به منطقه عملیاتی

نیروی زمینی سپاه در رزمایش اخیر، در انتقال سریع نیروهای ویژه و تکاور از نقاط مختلف کشور به منطقه عمومی رزمایش رکوردزنی کرد.

**انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط یگان‌های پدافند نیروی زمینی سپاه

یگان‌های پدافند نیروی زمینی سپاه موفق شدند یک فروند پهپاد دشمن فرضی را بر فراز منطقه رزمایش منهدم کنند.

** رزمایش "پیامبر اعظم12" پایان یافت

رزمایش پیامبر اعظم12 نیروی زمینی سپاه با دستیابی به اهداف ازپیش تعیین‌شده با موفقیت پایان یافت.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان