arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

ادامه بن بست در مذاکرات بازگشایی کامل دولت فدرال آمریکا

مذاکرات کاخ سفید و رهبران کنگره برای بازگشایی کامل ادارات دولت فدرال تا به حال بی نتیجه بوده است. دونالد ترامپ هشدار داده که روند تعطیلی بخشی از دولت می تواند طولانی باشد؛ جلسه بعدی مجلس سنا پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی نوشت: مذاکرات کاخ سفید و رهبران کنگره برای بازگشایی کامل ادارات دولت فدرال تا به حال بی نتیجه بوده است. دونالد ترامپ هشدار داده که روند تعطیلی بخشی از دولت می تواند طولانی باشد؛ جلسه بعدی مجلس سنا پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد.

بخشی از دولت فدرال از نیمه شب جمعه پس از آن تعطیل شد که مجلس سنا به خاطر مخالفت دموکرات ها با تامین بودجه احداث یک دیوار طویل در مرز مشترک ایالات متحده-مکزیک، از تصویب طرح بودجه دولت ناکام ماند. ساخت این دیوار یکی از وعده های انتخاباتی آقای ترامپ و خواسته های طرفداران اوست.

مجلس نمایندگان آمریکا پنج میلیارد دلار به این طرح اختصاص داد اما در پی بن بست در سنا، طرح بودجه دولت به تصویب نرسید؛ این تعطیلی به معنای آن است که صدها هزار کارمند "ضروری" در برخی وزارتخانه ها و سازمان ها مجبور هستند که فعلا بدون دریافت حقوق کار بکنند و آنهایی که سمت های "غیرضروری" دارند، باید موقتا به مرخصی بروند.

حدود یک چهارم نهادهای فدرال - حداقل نه وزارتخانه و تعدادی دیگر از سازمان های دیگر - مشمول این تعطیلی هستند، تقریبا ۱۵ درصد از کارکنان دولت فدرال یعنی حدود ۸۰۰ هزار نفر.

دونالد ترامپ روز شنبه (۲۲ دسامبر) برنامه سفرش به فلوریدا برای تعطیلات آخر سال میلادی را به تاخیر انداخت تا روند مذاکرات را از نزدیک دنبال کند. او همچنین در کاخ سفید با گروهی از محافظه کاران کنگره که بر تامین بودجه دیوار مرزی تاکید دارند، دیدار کرد.

ترامپ در شبکه توییتر گفت تا زمانی که آمریکا در مرزهای جنوبی خود یک حصار فولادین یا دیوار نسازد "بحران" فعالیت های غیرقانونی در آن بخش از کشور ادامه خواهد یافت.

او نوشت: "ما برای مرزهای سایر کشورها می جنگیم اما برای مرز کشور خودمان مبارزه نمی کنیم."

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
آمریکا نابود خواهد شد
نظرات بینندگان