arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

حذف طرح "زوج و فرد" در دستورجلسه شورای ترافیک تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از در دستورکار قرار گرفتن حذف طرح "زوج و فرد" در جلسه هفته آینده شورای ترافیک خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از در دستورکار قرار گرفتن حذف طرح "زوج و فرد" در جلسه هفته آینده شورای ترافیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسید آقایی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات مصوبه شورا در مورد انتشار 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: پیشنهاد شهرداری این بود که 1000 میلیارد تومان از این اوراق برای توسعه اتوبوس و 2000 میلیارد تومان نیز برای مترو در نظر گرفته شود، اما با توجه به اصرار شورا 2500 میلیارد تومان از این اوراق برای مترو و 500 میلیارد تومان نیز برای اتوبوس در نظر گرفته شد.

وی با بیان این‌که مجوز این اوراق برای سال 1397 است و باید رایزنی‌هایمان را برای انتخاب بانک عامل و ارائه‌ی تضامین از سوی شهرداری تهران انجام دهیم، ادامه داد: درست است که نتوانستیم از 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال قبل به دلیل مشکلاتی استفاده کنیم، اما در هر صورت باید تلاش کنیم و با ابلاغیه وزارت کشور و تضامینی شهرداری به بانک‌ها بتوانیم از این 3000 میلیارد تومان استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان این‌که این اوراق با تضمین 50 درصدی دولت در اصل و سود پول منتشر می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم در بودجه سال 1397 از این 3000 میلیارد تومان نیز استفاده کنیم.

پورسیدآقایی در مورد حذف طرح زوج و فرد با بیان این‌که پلیس گفته که هنوز این طرح به تصویب نرسیده و ما نیز نگفتیم که این طرح به تصویب رسیده است، اظهار کرد: هفته آینده پیشنهاد ما در مورد حذف طرح زوج و فرد در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار خواهد گرفت و در آنجا به بیان نکته نظرات خود می‌پردازیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا هنوز این طرح تصویب نشده، آن را رسانه‌ای کردید، گفت: چرا ما باید اول طرحی را تصویب کنیم و بعد آن را رسانه‌ای کنیم؟ ما طرح را اعلام کنیم تا نقطه‌نظرات کارشناسان، مردم و رسانه‌ها را بگیریم و در این مدت نیز فضا کاملا مطلوب بود به گونه‌ای که همه کارشناسان، رسانه‌ها و غیره اظهارنظرات منفی و مثبتی داشتند و ما حتما در بررسی این طرح این نقطه‌نظرات را ملاک قرار خواهیم داد و هر ارگانی که در شورای ترافیک است یک رای دارد و می‌تواند پس از ارائه‌ی نظرات کارشناسی رای خود را بدهد.

وی در مورد کور شدن خط 3 مترو براثر ساخت اطلس مال ، گفت: قرار بود در زیر اطلس‌مال ایستگاه متروی نیاوران ساخته شود و حالا این ساختمان ساخته شده، اما ایستگاه مترویی در کار نیست و با این‌که حدود 200 متر تونل در این مسیر قرار دارد، اما امکان ادامه‌ی این مسیر که انشعاب خط 3 به سمت نیاوران است مسدود شده است.

برچسب ها: طرح زوج و فرد
نظرات بینندگان