arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

پرداخت 20 درصد خسارت سوانح جاده‌ای با کلاهبرداری

خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه بیش از دریافتی آن‌ها در بخش ثالث و بدنه است، در واقع شرکت های بیمه در بخش بیمه شخص ثالث در حال ضرر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه بیش از دریافتی آن‌ها در بخش ثالث و بدنه است.

غلامرضا سلیمانی در همایش کاهش تلفات جاده ای- چالش ها و راهکارها- که در ساری برگزار شد با بیان اینکه شرکت‌های بیمه از سرمایه خود در پرداخت خسارت های شخص ثالث استفاده می‌کنند، اظهار کرد: خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه بیش از دریافتی آن‌ها در بخش ثالث و بدنه است، در واقع شرکت های بیمه در بخش بیمه شخص ثالث در حال ضرر هستند.

در ادامه سخنانش افزود: در برخی سال‌ها 104 و 105 درصد ضریب خسارت در بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه داشته‌ایم.

این مسئول، کل حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه در بیمه شخص ثالث سال 96 را 12 هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته صنعت بیمه 8 هزار و 800 میلیارد تومان خسارت بیمه شخص ثالث پرداخت کرد که بخش عمده پرداخت آن در طول پنج سال رقم می‌خورد.

بسیاری از خودروها در کشور بیمه ندارند

وی با بیان اینکه بسیاری از خودروها در کشور بیمه ندارند، تصریح کرد: برای مثال مقدار خودرو بیمه شده در مازندران از مقدار خودروهای موجود کمتر است که نشان از عدم توجه مردم استان به این مقوله دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی خطاب به شرکت‌های بیمه در مزاندران بیان کرد: شرکت های بیمه در مازندران باید بسته به بسترهای جمعیتی و اقتصادی استان، فعالیت و تلاش بیشتری در معرفی و فرهنگ سازی بیمه‌ای استان داشته باشند.

20 درصد خسارت سوانح جاده‌ای با کلاهبرداری از شرکت بیمه دریافت شده

وی با بیان اینکه تاکنون 6200 میلیارد تومان به وزارت بهداشت و 2200 میلیارد تومان به پلیس، راهداری و اورژانس پول پرداخت کرده‌ایم، تاکید کرد: در سال 96 بیش از 9800 میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان سوانح جاده‌ای توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شده که 20 درصد آن با کلاهبرداری از شرکت بیمه دریافت شده که سهم زیان دیدگان واقعی است.

سلیمانی از طرح بیمه مرکزی در پوشش سراسری 27 میلیون واحد مسکونی موجود در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و خسارت های مستمری که در این بخش به مردم وارد می شود، در نظر داریم 27 میلیون واحد مسکونی موجود در کشور را بیمه حوادث کنیم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در این طرح، بیمه شده با حق بیمه 90 هزار تومانی تا سقف 30 میلیون تومان واحد مسکونی اش را بیمه می‌کند هر چند این امکان وجود دارد که حق بیمه بیشتری برای دریافت غرامت بیشتر توسط بیمه شده پرداخت شود.

سلیمانی با بیان اینکه بخش زیادی از این حق بیمه توسط دولت و توسط صندوق تامین خسارت حوادث طبیعی بیمه مرکزی تامین می شود، تصریح کرد: با این طرح که در مراحل پایانی به سر می‌برد می‌توانیم بسیاری از خسارت‌های پیش روی کشور و مردم را در مواجه با حوادث طبیعی بیمه کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه ایران گفت: مازندران رتبه یازدهم جان باختگان سوانح رانندگی را دارد.

علی جباری در آیین افتتاح شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی مازندران در ساری در جمع خبرنگاران از برخورداری غرامت بیش از 16 هزار و 700 نفر از صدمه دیدگان ناشی از حوادث رانندگی از این صندوق خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای کمک به صندوق تامین خسارت های بدنی، خرید بیمه شخص ثالث توسط رانندگان است، افزود: در 9 ماهه سال جاری در مازندران 306 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان باختند و مازندران رتبه یازدهم کشور را در این بخش به خود اختصاص داد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران گفت: در این مدت بیش از 9000 نفر براثر سوانح رانندگی در مازندران زخمی شده که در این بخش نیز این استان رتبه ششم را در بین استان های کشور کسب کرد.

جباری خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود 700 پرونده پرداخت غرامت بدنی ناشی از سوانح رانندگی در صندوق تامین خسارت های بدنی استان تشکیل شد و این صندوق افزون بر 500 میلیارد ریال غرامت به خانواده حادثه دیدگان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی در سال 47 در کشور تشکیل شد که کار پرداخت غرامت به حادثه دیدگان ناشی از سوانح رانندگی که به هر دلیلی مقصران توانایی پرداخت را ندارند را برعهده دارد؛ این صندوق براساس آمار در سال گذشته 11 هزار میلیارد ریال غرامت به حادثه دیدگان بدنی و فوتی ناشی از سوانح رانندگی پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی همچنین گفت: که با حذف الحاقیه بیمه از چند سال پیش تاکنون حجم پرونده‌های وارده به این صندوق برای پرداخت غرامت روند رو به رشد پیدا کرد. با حذف الحاقیه بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث، صندوق تامین به مکمل شرکت های بیمه ای تبدیل شد به طوری که این پرداختی به جای مالکان خودروها از سوی این صندوق تامین می شود.

وی با اشاره به این که صندوق در حال حاضر علاوه بر خانواده‌های مقصرحادثه که در زندان به سر می‌برند به صدمه دیدگان ناشی از حوادث رانندگی نیز کمک می کند، خاطرنشان کرد: در سال جاری افزون بر2400 نفر از رانندگان مقصر در حوادث رانندگی که به خاطر نداشتن توان مالی زندانی بودند، با کمک صندوق خسارت های بدنی آزاد شدند.

وی، تعداد زندانیان آزاد شده از استان مازندران را 257 نفر اعلام کرد.

ایسنا

نظرات بینندگان