arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

عبدالمهدی: از سفر ترامپ به عراق اطلاع داشتیم

دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن به بغداد اطلاع داده بود که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ۲۶ ماه دسامبر جاری با نظامیان آمریکایی مستقر در عراق دیدار خواهد کرد. ترامپ دیشب همراه با همسرش طی یک سفر غیرمنتظره با نظامیان آمریکا در عراق دیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن به بغداد اطلاع داده بود که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ 26 ماه دسامبر جاری با نظامیان آمریکایی مستقر در عراق دیدار خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از آناتولی، در این بیانیه همچنین آمده است:

«مقامات عراق نیز از این اقدام استقبال کرده بودند. لازم بود از ترامپ استقبال رسمی و دیداری نیز میان وی و نخست وزیر عراق صورت گیرد، اما اختلاف نظر بر سر برنامه ها سبب شد به تماس تلفنی اکتفا شود.

در این گفتگوی تلفنی اوضاع جاری به ویژه پس از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه و نیز همکاری در زمینه مبارزه با داعش و تامین امنیت کشورهای منطقه بررسی شده است.

عبدالهمدی در این گفتگو ضمن خوشامدگویی به ترامپ، از او خواسته به بغداد نیز سفر کند. ترامپ نیز متقابلا خواهان سفر عبدالمهدی به واشنگتن شده است. طرفین بر لزوم تقویت روابط دو کشور نیز تاکید کرده‌اند".

گفتنی است ترامپ دیشب همراه با همسرش طی یک سفر غیرمنتظره با نظامیان آمریکا در عراق دیدار کرد. گفته می‌شود این سفر حدود 3 ساعته برای تبریک عید میلاد مسیح (ع) به سربازان آمریکایی انجام شده است. این اولین دیدار ترامپ با نظامیان آمریکا در خارج از زمان به قدرت رسیدنش است.

برچسب ها: عبدالمهدی ، ترامپ
نظرات بینندگان