arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۷

تبلیغات گوگل و فیسبوک محتواهای غیر اخلاقی را در واتساپ اشاعه می دهند؟

مدتی است که موضوع محتواهای غیراخلاقی در مورد کودکان که در واتساپ وجود دارد به سوژه اعتراض بسیاری از نهادهای مدنی و حقوق کودکان تبدیل شده است. اما به نظر می رسد بی کفایتی واتساپ در کنترل این نوع محتواها فقط ظاهر ماجراست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدتی است که موضوع محتواهای غیراخلاقی در مورد کودکان که در واتساپ وجود دارد به سوژه اعتراض بسیاری از نهادهای مدنی و حقوق کودکان تبدیل شده است. اما به نظر می رسد بی کفایتی واتساپ در کنترل این نوع محتواها فقط ظاهر ماجراست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طی روزهای اخیر موضوع گروههای سوء استفاده از کودکان یا گروهایی که تصاویر غیراخلاقی در مورد کودکان را منتشر می کنند بسیار داغ شده است. تعداد زیادی از این گروهها در واتساپ تشکیل می شوند و به نظر می رسد با وجود همه تلاشهای واتساپ باز هم تعداد این نوع محتواها کم نیست.

اما نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد مقصر اصلی این اتفاقات واتساپ نیست. درواقع مسیرهای تبلیغات و اشاعه این نوع گروهها اغلب از گوگل و فیسبوک می گذرد. گوگل مدعی است که طی یک ماه گذشته حداقل 5 برنامه اصلی را که کاربران را به سمت این نوع گروهها هدایت می کند مسدود کرده است. این گروهها اغلب از طریق برنامه های گوگل پلی کاربران را به سمت خود جذب می کنند.با وجود اقدامات گوگل براوردهای اولیه نشان می دهد هر یک از این برنامه ها حداقل 100 هزار بار توسط کاربران دانلود شده اند.

در سوی دیگر ماجرا، واتساپ توسط 300 کارمند خود، فضای محتواهای غیراخلاقی را رصد می کند که به نظر کافی نیست. فیسبوک مدعی است برای این موضوع 20 هزار کارمند را استخدام کرده که در کنار هوش مصنوعی یک ارتش مناسب به نظر میرسد. اما با همه این ها به نظر می رسد  محافظت از جامعه متشکل از 1.5 میلیارد کاربری واتساپ به این سادگی ها نیست.

تبلیغات گوگل و فیسبوک محتواهای غیر اخلاقی را در واتساپ اشاعه می دهند؟

 واتساپ با تبلیغاتی که توسط گوگل و شبکه های تبلیغاتی فیسبوک پشتیبانی می شود،اما نکته قابل توجه این است که این برنامه های تبلیغاتی نیز توسط شرکت های ثالث پشتبانی می شوند و این یعنی افزایشپ احتمال ناامنی.

وضعیت فعلی نشان می دهد که غول های فناوری نه تنها نتوانستند محتوای توهین آمیز،غیراخلاقی و ناخوشایند را در برنامه های خود پیدا کنند، بلکه خود، با وارد کردن برنامه های شخص ثالث به تبلیغاتشان زمینه را برای این محتواها فراهم کردند.

 

 

نظرات بینندگان