arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

توصیه‌های ساده و کم‌خرج برای سلامت جسم و روان

متخصصان، بهبود سلامت جسم و روان را با رعایت فاکتورهای مختلفی مرتبط می‌دانند که انجام حرکات یوگا، کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و چربی و همچنین رفع استرس از آن جمله است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 در برخی از مواقع افراد با مراجعه به متخصصان به دنبال یک راهکار ساده برای بهبود سلامتی‌ خود هستند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی در مطلبی در همین رابطه آورده است: با این فرض که فرد از سلامت کامل برخوردار است و سیگار هم نمی‌کشد، رعایت این راهکارها توصیه می‌شود:

تمرکز روی ذهن

تنها توجه کردن به سلامت جسم کار آسانی است. هرچند، متخصصان همچنین بر ضرورت توجه به بهبود سلامت ذهن از طریق خودآگاهی تاکید دارند. خودآگاهی، توانایی فرد در درک و شناخت احوالات و احساسات است و با گذشت زمان می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت روان و جسم داشته باشد.

به گفته متخصصان با شناخت هر چه بهتر احساسات، انگیزه‌ها و رفتارها می‌توانیم با آگاهی بیشتر انتخاب‌های مطلوب‌تری داشته باشیم.

مصرف خوراکی‌های گیاهی متنوع در هفته

بیشتر ما توصیه کارشناسان به مصرف روزانه پنج سهم میوه و سبزی را شنیده‌ایم. هرچند، متخصصان تاکید دارند نه تنها باید مقدار میوه و سبزی مصرفی مورد توجه قرار گیرد بلکه تنوع آن‌ها نیز اهمیت دارد.

به گفته کارشناسان مصرف حداقل ۳۰ خوراکی گیاهی متنوع در هفته ضروری است چرا که مصرف خوراکی‌های گیاهی متنوع نقش کلیدی در سلامت روده دارد. همچنین مشکلاتی چون آلرژی‌ها، چاقی، بیماری التهابی روده، پارکینسون و حتی افسردگی با باکتری‌های روده مرتبط هستند.

بیشتر لبخند بزنید

فهرستی از کارها و توصیه‌هایی وجود دارند که با انجام آن‌ها می توان زندگی شادتری داشت. همچنین درصورتیکه از زندگی خود لذت نمی‌برید لازم نیست به دنبال تغییرات سخت یا چالشی باشید.

به گفته کارشناسان افراد باید به دنبال تغییری در زندگی خود باشند که در اغلب مواقع آنان را شاد سازد. همچنین آنچه را که باعث ناراحتی‌تان می‌شود را شناسایی کرده و به دنبال راهکاری برای رفع آن باشید.

خواب کافی

هفت تا ۹ ساعت خواب در شبانه‌روز به تمامی بزرگسالان که از سلامت کامل برخوردارند توصیه می‌شود. خوابیدن برای مدت زمان کمتر می‌تواند عملکرد شناختی از جمله قدرت تصمیم‌گیری را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه‌های متعددی برای برخورداری از خواب کافی وجود دارد که خودداری از مصرف خوراکی‌های حاوی کافئین پیش از زمان خواب یکی از آن‌هاست.



نظرات بینندگان