arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۷۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
سیاست روز مدعی شد:

«حرام‌گوشت‌ها» در منوی رستوران‌های بالاشهری

یک روزنامه اصولگرا مدعی شد: رستوران‌های بالای شهر گوشت حیوانات حرام‌گوشت را به خورد مردم می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«حرام‌گوشت‌ها» در منوی رستوران‌های بالاشهری

یک روزنامه اصولگرا مدعی شد: رستوران‌های بالای شهر گوشت حیوانات حرام‌گوشت را به خورد مردم می‌دهند.

روزنامه سیاست‌ روز در این باره نوشت: «امروز نوبت حیات‌ وحش جنگل‌ها و دشت‌های آن فرارسیده تا موجودات اکوسیستم آنها نیز برای پر کردن شکم مال‌اندوزان مصادره شوند!

صد‌ها رستوران در گوشه و کنار کشور و بخصوص در مناطق ییلاقی و خوش‌نشین و بالای شهرها منوی مشتریان ویژه خود را با غذاهایی که از گوشت این موجودات بی‌زبان تهیه می‌شود، تکمیل می‌کنند. حیات موجودی زنده برای بقای اکوسیستم را می‌گیرند تا اکسیری نه جهت درمان بلکه برای تکمیل کلکسیون سفره لاکچری‌ها مهیا نمایند که هم‌اکنون در شمال کشور و شمال پایتخت به‌ وفور یافت می‌شود. مسئولان محیط‌ زیست می‌گویند این غذاها از بین گوشت گوزن‌ها و آهوهای پیر تهیه می‌شود اما آن چه در تبلیغات و روی میز رستوران‌ها دیده می‌شود، گوشت جوان حیواناتی است که از قلب مناطق حفاظت ‌شده محیط‌ زیست به این مکان‌ها می‌آیند! مدعی هستند این حیوانات از حیات‌ وحش نیستند بلکه متعلق به واحدهای پرورشی در محیط بسته است که به‌صورت خصوصی نگهداری و در زمان مقرر ذبح و در اختیار رستوران‌ها قرار می‌گیرند اما تعداد محدود این واحدها در بخش خصوصی که هم‌اکنون به‌صورت پایلوت فعالیت دارند، تکافوی این وسعت غذا را نمی‌کند!

امروز تعداد این مراکز تولید گوشت گوزن و آهو در دو استان یزد و کرمان رو به افزایش است که بتوان نیاز شکارچیان را در چکاندن ماشه و سفره از ما بهتران را با گوشت آهو و گوزن تکمیل کرد! و این‌گونه می‌توان مشاهده و لمس کرد که طبیعت بکر در مناطق حفاظت ‌شده فاقد نظارت مستمر است!

بازارهای فریدون‌کنار و همچنین قسمت‌هایی در جنوب کشور مملو از لاشه‌های پرندگان حلال و حرام‌گوشتی است که بدون هیچگونه محدودیتی عرضه تا به رستوران‌های بالای شهرها سرازیر شوند! و از سویی کارگران روزمزد در صف خرید گوشت‌های یخ‌زده وارداتی بازارهای روز ایستاده‌اند تا برای همین رستوران‌ها و واحدهای تولید غذای انبوه پروتئین ارزان یارانه‌دار تأمین نمایند! آیا همین اطلاعات مختصر کافی نیست تا دلیلی بر عدم فعالیت مثمر ثمر در تشکیلات سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور باشد؟»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
4
و از سویی کارگران روزمزد در صف خرید گوشت‌های یخ‌زده وارداتی بازارهای روز ایستاده‌اند تا برای همین رستوران‌ها و واحدهای تولید غذای انبوه پروتئین ارزان یارانه‌دار تأمین نمایند! ؟؟؟!!!!!!!!!! قابل توجه مدیران کاربلد و توانمند عزیز ؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
5
موجودات بی زبون فقط موجوداتی هستند که به اصطلاح شما حرام گوشتن؟.. یعنی حلال گوشت ها بی زبون نیستند؟.. اگه بحث تون حمایت از حیواناته که چرا تبعیض قائل میشین؟ گاو و گوسفند و مرغ و ماهی ی مورد نظرتون، جز بی زبون ها به حساب نمیان؟.. نیایید بحث شرعی بودن سرو غذاهای رستوران ها رو با بحث حمایت از حیوانات یکی کنید!..
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
3
گوزن و آهو حلال گوشت هستند نه حرام گوشت، گراز و شغال و روباه و کوسه و نظایر آن جز حرام گوشتها هستند که برادران چینی و روسی بسیار دوست دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
3
گوزن و آهو به اجماع حلال است
نظرات بینندگان