arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

ساخت چاپگری که شیشه مذاب را سه بعدی چاپ می کند

شگفتی های دنیای فناوری تمامی ندارد چرا که گروهی از پژوهشگران موسسه MIT نوعی چاپگر ویژه طراحی کرده اند که شیشه مذاب را به شکل سه بعدی چاپ می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شگفتی های دنیای فناوری تمامی ندارد چرا که گروهی از پژوهشگران موسسه MIT نوعی چاپگر ویژه طراحی کرده اند که شیشه مذاب را به شکل سه بعدی چاپ می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید به نظر ترسناک برسد که یک چاپگر بتواند شیشه مذاب را به اشکال سه بعدی چاپ کند، اما این اتفاق دقیقا رخ داده و چیکارا اینامورا، مایکل استرن، دانیل لیزاردو، پیتر هوک و نری اکسمن، در یک قالب یک طرح پژوهشی ابداع جدید خود یعنی چاپگر سه بعدی شیشه را معرفی کرده اند.  

سیستم آنها، که به نام "G3DP2"، شناخته می شود یک پلتفرم متفاوت است که ترکیبی از سیستم کنترل حرارتی دیجیتالی با سیستم کنترل حرکت چهار محوری است و به گفته تیم طراح برای سیستم های صنعتی در مقیاس بالا کاربرد دارد.

این سیستم از یک بخش حرارتی ویژه تشکیل شده که شیشه ها را ذوب می کند و سپس به بخشی انتقال می دهد که قابلیت چاپ دارد.در واقع این سیستم ساختارهای شفاف شیشه ای را ایجاد می کند که می توانند برای تزئین و استفاده در صنعت ساختمان کاربردی باشند.  

تیم طراح این پرینتر جذاب می گویند: "در آینده ای نزدیک ما روی این ترکیب کار بیشتری خواهیم کرد و البته مزایای متعددی به آن خواهیم افزود، اما هم اکنون نیز دستگاه ما شیشه هایی بسیار با کیفیت، شفاف، پرقدرت و دارای ثبات شیمیایی، تحویل می دهند. ابداع ما می تواند صنایع متعددی را تحت تاثیر قرار دهد؛ از صنعت ساختمان تا صنایع خرد و کلان.

نظرات بینندگان