arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

با نـمـک زیبـا شویم

در نمک دریا، املاحی نظیر منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد. همه این املاح نقش عمده‌ای در سلامت و کارکرد پوست بازی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی برای زیبا‌سازی و بهداشت پوست و مو استفاده از نمک دریایی است. در نمک دریا، املاحی نظیر منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد. همه این املاح نقش عمده‌ای در سلامت و کارکرد پوست بازی می‌کنند.

 به نقل از ایران بانو، هرگاه تعادل میزان املاح پوست شما بر هم خورد، علائمی نظیر خشکی، قرمز شدن و خارش پدیدار می‌شود. این اختلالات با سرد شدن هوا تشدید می‌شوند. استفاده از نمک دریایی به‌عنوان یک محصول زیبایی علاوه بر اینکه مقاومت پوست شما را افزایش می‌دهد، از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند و آبرسانی به پوست را تسهیل می‌کند.

تونر طبیعی
یکی از کاربردهای مهم نمک، کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری‌هاست. درواقع همین باکتری‌ها هستند که پوست را مستعد جوش و آکنه می‌کنند. می‌توانید در خانه آب نمک درست کنید و قسمت های مختلف پوست را با آن تمیز کنید. فقط مراقب چشم‌ها باشید.

دندان‌های‌تان را جرم‌گیری کنید
نمک و جوش شیرین هر دو لایه بردارهای ملایمی هستند که به حذف لک‌های دندان کمک کرده و باعث می‌شوند دندان‌ها سفیدتر شوند. نمک همچنین منبع طبیعی فلوراید است که برای دندان‌ها و لثه‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود. نمک، لثه‌ها را قوی و سلامت نگه می‌دارد و از بروز بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند.

زیبایی به همین راحتی
نمک دریا موجب می‌شود پوست یک سد حفاظتی برای خود ایجاد کند. به این ترتیب ارتباط بین سلولی نیز افزایش پیدا کرده و آبرسانی به این ارگان مهم راحت‌تر انجام می‌شود، درنتیجه روند پیری کندتر خواهد شد. این عنصر معدنی به شما کمک می‌کند پوستی نرم تر، دندان‌هایی روشن‌تر و ناخن‌های سالم تری داشته باشید.

اسکراب پوست
نمک یک لایه بردار طبیعی است که پوست مرده را از بدن جدا می‌کند، همچنین مواد معدنی موجود در آن به نرم شدن پوست و رطوبت زایی کمک می‌کند. می‌توانید مقداری نمک را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را کف دست‌تان بریزید و به آرامی به‌صورت دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید.

 

شوره سر را درمان کنید
نمک با تحریک گردش خون پوست سر باعث حذف تکه‌ها و لک‌های ایجاد شده در آن می‌شود. محتوای نمک، چربی اضافی را جذب کرده و رطوبت لازم برای جلوگیری از رشد قارچ و شوره سر را فراهم می‌کند.

ناخن‌های قوی با نمک
نمک لایه شاخی پوست و ناخن را نرم می‌کند. جوش شیرین و لیموترش هم برای کاهش زردی ناخن‌ها و لکه‌های روی ناخن گزینه‌های مناسبی هستند. برای محکم شدن ناخن‌هایتان می‌توانید آنها را در محلول آب و نمک چند دقیقه‌ای نگه دارید.

 

 

نظرات بینندگان