arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

نطق پزشکیان در محکومیت آبروریزی، تهمت و غیبت از پشت تریبون‌ها

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد کسی را بگیرند در همان صدا و سیما و جاهایی که می‌گویند «تبیین و شفاف» می‌کنیم، هستند افرادی که گیر می‌افتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نطق پزشکیان در محکومیت آبروریزی، تهمت و غیبت از پشت تریبون‌ها

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد کسی را بگیرند در همان صدا و سیما و جاهایی که می‌گویند «تبیین و شفاف» می‌کنیم، هستند افرادی که گیر می‌افتند.

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: معمولا آیات قرآن را یا در مجلس ترحیم می‌خوانیم یا در آغاز جلسات، اما آیات قرآن برای عمل و پایبندی انسان‌هاست. حضرت علی (ع) می‌فرمایند «وقتی مشکلات شما به استخوان رسید و به گرفتاری و شک افتادید به خدا و رسول ارجاع دهید» ارجاع به خدا یعنی ارجاع به قرآن و ارجاع به رسول یعنی ارجاع به سنت حضرت رسول.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ما مسلمانان با هم برادریم اما چقدر در جهت اخوت و برادری صحبت می‌کنیم و چقدر بر طبل فتنه می‌زنیم؟ چقدر همدیگر را متهم یا مسخره می‌کنیم و به یکدیگر انگ می‌چسبانیم؟ این صحبتها زشت است و اگر فرد مرتکب توبه نکند و به کارش ادامه دهد، ظالم است. از بدگمانی دست برداریم، برخی از این گمان‌ها، گناه است. از تجسس و غیبت کردن و از ریختن آبروی مسلمان دست برداریم.

وی ادامه ادامه داد: طبق فرمایش قرآن هیچ قومی بر هیچ قوم دیگر و هیچ زبانی بر هیچ زبان دیگر برتری ندارد بلکه تنها کسانی در پیشگاه الهی ارزش دارند که اهل تقوا باشند. کُرد، تُرک، عرب، عجم، لُر، چپ و راست برتر از دیگری نیستند. بینی و بین‌الله آیا ما در کشور به آیات قرآن عمل می‌کنیم؟ آبروی نماینده، مدیر و مسؤول در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و از پشت تریبون‌ها به اسم اسلام ریخته می‌شود و اسم مسلمان هم بر خود می‌گذاریم. به اسم شفافیت و تبیین شفافیت آبرو می‌ریزیم در حالی که آبروی یک انسان از حرمت کعبه بالاتر است. از پشت تریبون‌ها از کسانی که برادران‌مان هستند، بدگویی می‌کنیم. چه کسی گفته من یا شما بهتر از دیگرانیم؟ مسلمانان با هم برادرند، اگر در حق هم برادری نکنیم، خدا عذاب نازل می‌کند. بروید توبه کنید شاید خدا به همه رحم کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در اوضاع و احوالی که آمریکا با تمام قدرتش در مقابل ما ایستاده، ما همدیگر را تخریب می‌کنیم، برای همدیگر پرونده‌سازی می‌کنیم، از بالا تا پایین آبروریزی می‌کنیم، صدا و سیما یک روحانی را دعوت می‌کند و می‌گوید «از مجلس شرم می‌کنم» و همه نمایندگان را زیر سوال می‌برد. آیا دین، مذهب و قرآن چنین اجازه و دستوری به این آقایان می‌دهد؟ از پشت تریبون آبروی انسان‌هایی را می‌بریم که با تمام وجودشان برای این انقلاب کار کردند اگرچه عیب و نقص هم دارند.

پزشکیان ادامه داد: بابا، اگر قرار بود خدا آدم‌ها را به خاطر جرم‌ها و خطاهایشان محاکمه کند یک نفر هم سالم نمی‌ماند. خدا خودش فرصت داده. همه عیب و اشکال داریم و حق نداریم این طور آبروریزی کنیم. «گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست، گیرند». اگر قرار باشد کسی را بگیرند در همان صدا و سیما و جاهایی که می‌گویند «تبیین و شفاف» می‌کنیم، هستند افرادی که گیر می‌افتند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان