arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

شطرنج سایبری سال 2019 آغاز شد / پیش بینی کیش و ماتهای دنیای مجازی

امنیت سایبری یکی از موضوعاتی است که طی سال 2018 به شدت مورد توجه بود و اکنون در سال 2019 این موضوع پررنگ تر خواهد شد. بسیاری از کارشناسان سایبری معتقدند شاید بتوان به واسطه مرور فرصتها و تهدیدهای سایبری در سال 2018 به پیش بینی آنچه که در سال 2019 رخ می دهد پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امنیت سایبری یکی از موضوعاتی است که طی سال 2018 به شدت مورد توجه بود و اکنون در سال 2019 این موضوع پررنگ تر خواهد شد. بسیاری از کارشناسان سایبری معتقدند شاید بتوان به واسطه مرور فرصتها و تهدیدهای سایبری در سال 2018 به پیش بینی آنچه که در سال 2019 رخ می دهد پرداخت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از درگیری های بین المللی سال 2019 می تواند تابعی از حملاتی سایبری باشد که البته بخشی از آنها از هم اکنون قابل حدس است.

تهدیدهای امنیتی و سایبری روز به روز گستره تر و البته شدیدتر می شوند و در حال حاضر می توان میلیونها یا حتی میلیاردها دلار پول را به راحتی به واسطه حملات سایبری سرقت کرد.

پیش از دوران اینترنت، تنش های ژئوپولیتیک، شیوه های جاسوسی سنتی را به وجود آوردند اما مروزه فضای سایبری نه تنها گنجینه اطلاعات حساس تجاری و سیاسی را در اختیار دارد، بلکه می تواند دسترسی به سیستم های کنترل برای زیرساخت های مهم نظامی را نیز فراهم کند.

حملات سایبری مشهور که در سالهای اخیر توسط کشورهای مختلف انجام شده است عبارتند از: استاکس نت (ادعا شده که این حملات توسط اسرائیل و ایالات متحده رخ داده)؛ حملات DDoS علیه استونی، حملات علیه سیستم های کنترل صنعتی برای شبکه های برق در اوکراین و دخالت انتخاباتی ایالات متحده آمریکا (ادعا شده  توسط روسیه رخ داده )؛ و حمله جهانی  WannaCry  (ادعا شده توسط کره شمالی رخ داده) در این میان چین نیز بارها به حملاتی پراکنده ب ویژه حملات به ایالات متحده محکوم شده است.

شطرنج  سایبری سال 2019  آغاز شد / پیش بینی کیش و ماتهای دنیای مجازی

بنابراین اگر به امارهای اخیر نگاه کنیم، بزرگ ترین بازیگران سایبری جهان در سال 2019 نیز، کشورهایی مثل چین، روسیه یا کره خواهند بود. اما شاید برخی از عوامل بتوانند نرخ حملات سایبری را تشدید کنند یا کاهش دهند:

_برقرای روابط نزديک بين آمريکا، کره جنوبي و کره شمالي، دستاوردهاي ديپلماتيکی خواهد داشت که در حوزه سایبری نیز قابل مشاهده خواهند بود

_در صورتی که تعداد کشورهایی که سفارت خود را به اورشلیم انتقال داده و از ایالات متحده پیروی کنند احتمال تشدید حملات سایبری وجود خواهد داشت

_برخی کارشناسان معتقدند افزایش تحریم یا فشار بر ایران نیز می تواند واکنش هایی سایبری را رقم زند

_تشدید تنش و مبارزه قدرت بین عربستان سعودی و ایران برای نفوذ در خاورمیانه منجر به درگیری های سایبری می شود

_تشدید تحریم های اقتصادی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه به گسترش حملات سایبری منجر می شود

_فشار ایالات متحده روی دولت چین و به خطر انداختن منافع اصلی چین می تواند زمینه ساز حملات سایبری باشد

_آینده سوریه و تشدید تنش ها یا آتش بس در منطقه می تواند منجر به اختلافات سایبری شود

 

نظرات بینندگان