arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

حاج علی اکبری: روحانیت باید در خدمت مردم باشد

حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در شرایط فعلی برای صیانت از انقلاب اسلامی نیازمند هستیم که نهاد نماز جمعه متناسب با شرایط پیش رو، خود را از جهات مختلف تقویت کند؛ ارتقای کیفیت و شکوفایی از وظایف مهم نهاد نماز جمعه است که از تاکیدات و اوامر مقام معظم رهبری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: یک روحانی در ابتدا باید نیازهای مردم را پاسخگو باشد و سپس دعوت کند؛ شیوه دعوت - دعوت در مقابل شیوه خدمت - دعوت چندان پاسخگو نیست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امروز ۱۳ دی ماه در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم گفت: شبکه پرنور ائمه جمعه با روحیه انقلابی در ۹۰۰ مکان در سطح کشور مشغول به نقش آفرینی هستند.

وی افزود: این حرکت به نیابت از حوزه علمیه انجام می‌شود؛ ائمه جمعه ستارگان درخشانی هستند که در عرصه‌های مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کنند که از نعمات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

رئیس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: توسعه نماز جمعه از شیرین‌ترین میوه‎های انقلاب اسلامی است؛ مناسب است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، نگاهی به چهل سال فعالیت نهاد جمعه داشته باشیم؛ احصای اولیه در حال انجام است.

حاج علی اکبری اظهارکرد: نماز جمعه دارای برکات عظیم بوده است؛ نهاد پربرکت رحمانی از جملات پرنور رهبری معظم نسبت به نماز جمعه است؛ اکثر حوزه‏‌هایی که پس از انقلاب اسلامی ساخته شده است به دست پرتوان ائمه جمعه تاسیس و اداره و پشتیبانی شده‎اند.

رئیس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه یادآورشد: از تاسیس مراکز دین، دارالقرآن‌ها و بسیاری از دانشگاه‎ها گرفته تا مراکز علمی و عمومی خدمات عظیم اجتماعی را می توان نام برد که به دست ائمه جمعه انجام شده است.

وی گفت: در شرایط فعلی برای صیانت از انقلاب اسلامی نیازمند هستیم که نهاد نماز جمعه متناسب با شرایط پیش رو، خود را از جهات مختلف تقویت کند؛ ارتقای کیفیت و شکوفایی از وظایف مهم نهاد نماز جمعه است که از تاکیدات و اوامر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: این امر با کمک حوزه‌های علمیه محقق می‌شود و در این عرصه باید ظرفیت‌های حوزه نیز بیش از گذشته به میدان بیاید؛ شبکه امامت جماعت و سازماندهی امامتی در محلات نیز باید به کمک ما بیایند؛ اگر این اتفاق رخ دهد، یکی از مهمترین شرایط صیانت انقلاب اسلامی نیز محقق می شود.

وی گفت: حضور جوانان از جمله نشانه‌ها و شاخص‌های توفیق نماز جمعه در عرصه‌های نو و پاسخگویی به نیازهای جامعه است؛ همچنین برای اعتلای معنوی و فرهنگی شهرها نیز این نهاد باید به دستگاه مناسب برای سازماندهی مجهز شود.

حاج علی اکبری اظهارکرد: امام جمعه باید خط نگهدار تعالی معنوی و فرهنگی شهرها باشد و این امر نیز با نقشه راه برای اداره شهرهاست که تحت عنوان مهندسی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است.

رئیس ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه یادآورشد: امروزه به نظر می‌رسد که جامعه روحانیت صاحب منصب در حوزه امامتی ما به صورت فراگیر، باید رویکرد اجتماعی خود را توسعه دهند؛ افزایش ارتباطات اجتماعی و روحیه مردمی که سلف صالح ما داشتند به همراه ارتباط بی تکلف با مردم از نیازهایی است که باید توسط روحانیت و جامعه ائمه جمعه به آن عمل شود.

وی گفت: حوزه علمیه باید در توسعه تربیت روحیه اجتماعی در میان طلاب تلاش بیشتری انجام دهد؛ باید ارتباطات مردمی طلاب با مردم تقویت و برنامه ریزی شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در سیره معیار و سلف صالح ابتدا لباس خدمت پوشیده می‌شد و سپس دعوت انجام می‌شد؛ یک روحانی در ابتدا باید نیازهای مردم را پاسخگو باشد و سپس دعوت کند؛ شیوه دعوت – دعوت در مقابل شیوه خدمت – دعوت چندان پاسخگو نیست.

وی گفت: نباید مساجد را در امور فرهنگی دست کم گرفته و به آن بی مهری کنیم؛ بی مهری نسبت به مسجد چون بی مهری به مادر است؛ منشا همه این حرکت‌ها و نهضت‌ها از مسجد ایجاد شده است؛ انقلاب اسلامی ما از مسجد ریشه گرفت ولی امروز آنها را رها کرده‎ایم.

حاج علی اکبری اظهارکرد: صیانت از انقلاب اسلامی با پایگاه اصلی انقلاب که مساجد هستند میسر است.

نظرات بینندگان