arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰

شب اتفاقهاي ناگوار در "90"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه «90» اين هفته تحت تاثير دو اتفاق ناگوار در فوتبال ايران پخش شد كه لحظاتي فضاي برنامه را بسيار ناراحت كننده كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، برنامه «90» در حالي به بررسي هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال و حواشي آن پرداخت كه برنامه در دقايقي تحت تاثير دو اتفاق تلخ يعني درگذشت دو فوتباليست در هنگام بازي فوتبال قرار داشت. «امير توكلي» يكي از اين دو بازيكن بود كه چند روز پيش با برخورد توپ به سينه‌اش در هنگام بازي دچار ايست قلبي شده بود و «سجاد عظيمي» نيز كه چند ماه پيش دچار سانحه شده بود و در زمين فوتبال از دنيا رفته بود.

برنامه «90» در اين باره با پدران اين دو مرحوم و همچنين رييس فوريتهاي پزشكي استان يزد گفت و گو‌ و جوانب كار را بررسي كرد. پدر «امير توكلي» به مجري برنامه نود گفت كه پسرش بسيار دوست داشته است كه پس از پيشرفت در رشته فوتبال به برنامه «90» دعوت شود كه اين صحبت او باعث تاثر شديد فردوسي پور شد.

اما آغاز بخش برنامه «90» دوشنبه گفت و گو‌ي مجري اين برنامه با اسماعيل حسن زاده، رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بود، حسن زاده كه در پاسخگويي به سوال مجري برنامه درباره دليل تاخير فدراسيون در اعلام راي شيث رضايي و محمد نصرتي شده بود، گفت: اكنون 22 روز از آن اتفاق گذشته است، در حالي كه كميته انضباطي هشت روز پس از آن راي را صادر كرده بود و ابلاغ آن راي با نظر رييس فدراسيون فوتبال به تعويق افتاده است، اكنون نيز بايد از او پرسيد كه چرا اين راي اينقدر به تاخير انداخته است. البته من بايد بگويم كه آن طور كه شايعه شده است قصد و غرضي دست كاري در راي وجود ندارد، ولي رسانه‌ها نيز بايد اجازه دهند كه فدراسيون سياستهاي خود را در اين باره اعمال كند.

وي ادامه داد: اميدوارم براي جلوگيري از تخريب بيش از اين وجهه فدراسيون اين راي هر چه زودتر اعلام شود، همچنين سه‌شنبه در جلسه‌اي اتفاقات رخ داده در بازي چوكاي تالش و شهرداري دزفول را كه به ضرب و شتم داور آن بازي انجاميد بررسي مي‌كنيم و اگر در آن جلسه به جمع بندي لازم برسيم به زودي راي آن بازي را اعلام خواهيم كرد.

در ادامه برنامه گزارشي از ورزشگاه شهيد حيدريان قم و وضعيت نه چندان مطلوب آن پخش شد و پس از آن سيد جلال حسيني مدافع ملي‌پوش تيم فوتبال سپاهان در استوديو برنامه حاضر شد. مهم‌ترين بخش‌هاي صحبت‌هاي حسيني به اين شرح است:

* فوتبالم را مديون ملوان و مردم انزلي هستم.

* دوست دارم يك روز با پژمان نوري، مازيار زارع و دوستان ديگرم به ملوان بازگردند.

* لوكا بوناچيچ از نظر فني مربي خوبي است، اما از نظر اخلاقي نمي‌شود با او كار كرد. باشگاه سپاهان هم به دليل اعتراض همه بازيكنان او را كنار گذاشت.

* يكي از اهداف اصلي من قهرماني در آسيا بوده و هست و قهرماني السد قطر در آسيا روي روحيه بازيكنان ما تاثير منفي گذاشت.

* فصل نقل و انتقالات براي بازيكنان سخت است. بعد از جدايي چند تن از ستاره‌ها من نيز مي خواستم از سپاهان جدا شوم، اما صحبت‌هاي ساكت و هدف خودم كه قهرماني در آسيا بود، باعث شد در اين تيم بمانم.

* قطبي نمي توانست به فوتبال ما كمك كند. فدراسيون اگر مي خواست علي دايي را از تيم ملي بركنار كند، بايد مربي بزرگي مانند كارلوس كي‌روش را مي‌آورد نه افشين قطبي را.

* امسال هم مانند سال‌هاي پيش سپاهان مدعي قهرماني است و با حضور كرانچار فضاي آرامي در تيم حاكم است.

پس از اين بخش گزارشي از اوضاع نابسامان تيم فوتبال پيام مشهد كه چندي پيش به نيشابور منتقل شد پخش شد، اين تيم هم اكنون در حال صعود به دسته سه فوتبال است.

پس از اين گزارش گفت و گو‌ي ويژه‌ برنامه «90» آغاز شد كه يدالله سليماني، دبير دپارتمان داوري فوتبال ميهمان اين قسمت بود. موضوع گفت و گو‌ي ويژه‌ اين هفته بي احترامي‌هاي بازيكنان و مربيان به داوران در جريان بازي‌هاي فوتبال بود.

مهم‌ترين بخش‌هاي صحبت‌هاي سليماني در اين قسمت بدين شرح است:

* اين برخوردها ناشي از عملكرد برخي مديران غير ورزشي است كه با هر وسيله‌اي مي‌خواهند تيم شان برنده باشد.

* در قضيه تالش حتي يك فرد متفرقه يا تماشاگر حضور ندارد، بلكه تمام افراد حاضر در صحنه از اعضاي تيم چوكاي تالش بودند.

* بارها در بازي‌هاي گذشته اتفاقات مشابهي رخ داده است كه خاطيان پس از گذران بخشي از محروميت خود بخشيده شده‌اند كه اين مساله باعث بيشتر شدن اين برخوردها شده است.

* كارهاي فرهنگي بايد از داخل باشگاه‌ها شروع شود.

* براي شركت در يك كارگاه آموزشي بايد يكي از داوران بين‌المللي‌مان را انتخاب مي كرديم كه ما هم پس از انجام چند تست آزمون زبان انگليسي آقاي رفيعي را براي اين كار انتخاب كرديم.

پس از صحبت‌هاي سليماني شمس داور ديدار چوكاي تالش و شهرداري دزفول روي خط برنامه آمد و با اشاره به رويدادهاي حاشيه‌اي آن بازي گفت: اشتباه من اين بود كه بازي را در ميانه‌هاي انجامش تعطيل نكردم.

برنامه «90» اين هفته نيز مانند هفته‌هاي گذشته به پخش گزيده‌هاي بازي‌هاي هفته سيزدهم ليگ برتر اختصاص داشت و همچنين بخش‌هاي «90 درجه» و «از 90 تا 90» پخش شد. ضمن اين كه بخش دوربين 90 كه دو هفته پياپي پخش نشده بود، اين هفته پخش شد.

برنامه «90» اين هفته از بينندگانش پرسيده بود كه به نظر آن‌ها بهترين بازيكن تيم ملي فوتبال در پنج بازي دور سوم مقدماتي جام جهاني 2014 چه كسي است؟ كه در پايان از بين آندرانيك تيموريان، مجتبي جباري، هادي عقيلي و جواد نكونام اين مجتبي جباري بود كه با اختصاص 55 درصد آراء به خود لقب بهترين بازيكنان ايران را كسب كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
3
135
لعنت به این فوتبال که جز درد و رنج و بدبختی چیزی برای مردم ما ندارد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
0
54
آقاي فردوسي پور چون درچهره شما كمي جسارت وعدالت ديدم اين سوال رو از شما ميپرسم ,وقتي يه مهندس با حداقل دستمزد بايد كاري رو شروع كند تازه اگر كاري پيدا كند يا يك معلم و... به نظر شما درآمدهاي مليوني بازيكنان فوتبال چه پيامي براي فرزندان ما دارد?و1000 حديث ديگر ...
نظرات بینندگان