arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

نماینده مسلمان آمریکا: ترامپ را استیضاح می‌کنیم

«رشیده طالب» نماینده دموکرات و مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر وعده داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را استیضاح خواهد کرد. طالب گفته که در خواسته خود بسیار جدی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«رشیده طالب» نماینده دمکرات و مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر وعده داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را استیضاح خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: طالب به این خبرگزاری گفته که در خواسته خود بسیار جدی است.
این در حالیست که به نوشته آسوشیتدپرس، وعده طالب با واکنش هایی از سوی هم حزبی های دمکراتش مواجه شده است.
این خبرگزاری در گزارشی که نشان از اختلاف نظرها در آمریکا بر سر موضوع استیضاح ترامپ دارد، افزود: اظهارات طالب درباره استیضاح ترامپ مورد حمایت هم حزبی هایش قرار نگرفت و آنها اکنون معتقدند که دستکم تا زمان پایان تحقیقات «رابرت مولر» مسئول پرونده تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، باید بر مسائل دیگری از جمله طرح مراقبت های بهداشتی و سایر سیاست ها متمرکز شد.
طالب، پنجشنبه شب درطرح استیضاح ترامپ از یک لفظ توهین آمیز نیز استفاده کرد.
«جرالد ندلِر» رئیس دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درمصاحبه با شبکه خبری سی ان ان مخالفت خود را با اظهارات طالب مطرح کرد و گفت، اگر قرارباشد استیضاحی انجام شود کمیته متبوعش این روند را آغاز خواهد کرد.
وی گفت هنوز بسیار زود است که درباره موضوع استیضاح از روی آگاهی و بصیرت صحبت کنیم. ما باید حقایق را دنبال کنیم.
به نوشته آسوشیتدپرس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز مخالفت خود را با وعده استیضاح ترامپ ابراز کرد و هشدار داد که نمایندگان باید بر وعده هایی که در آستانه انتخابات 6 نوامبر داده بودند، متمرکز شوند.
«گری دانلی» دیگر نماینده دمکرات آمریکا نیز طالب را یک تازه وارد توصیف کرد و ضمن انتقاد از لحن طالب گفت او باید در بیان احساسات خود از لحن دیگری استفاده کند.
آسوشیتدپرس نوشت: موضوع استیضاح ترامپ مورد حمایت عده ای از دمکرات هایی است که پلوسی را برای پیگیری جدی تر این مساله تحت فشار قرار داده اند. اما عملی شدن چنین خواسته ای فعلا بعید به نظر می رسد. حتی اگر مجلس نمایندگان آمریکا نیز از طرح استیضاح حمایت کند، کسب دو سوم اکثریت آرا برای محکوم کردن ترامپ درسنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان می باشد، به نظر غیرممکن است.
به گزارش ایرنا، صد و شانزدهمین کنگره آمریکا متشکل ازمجلس نمایندگان و سنا روز پنج شنبه کار خود را آغاز کرد.
در انتخابات کنگره در ششم نوامبر (15 آبان) برای انتخاب 35 سناتور و همه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا جمهوری خواهان بار دیگر کنترل سنا را در دست گرفتند. دمکرات ها در این انتخابات توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان کسب کنند. نخستین نشست کنگره جدید روز پنجشنبه برگزار شد.
طالب به همراه «ایهان عمر» اولین زنان مسلمانی بودند که در انتخابات میان دوره ای نوامبر کنگره موفق به ورود به این نهاد شدند. طالب پیشتر نیز مخالفت خود را با تعطیلی دولت آمریکا بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی ابراز کرده و گفته بود که این مساله فقط مربوط به ترامپ نیست و به همه ما ارتباط دارد. در مقابله با این بحران قانون اساسی همه ما باید بپا خیزیم.

نظرات بینندگان