arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

روش های جوان سازی صورت

پیری و افزایش سن موضوعی انکارنشدنی است اما هرکسی به نوعی سعی می‌کند این روند را به تأخیر بیندازد. خطوط ریز و سطحی و گاهی هم عمیق در زیر پلک‌های تحتانی یا درطول بینی که به گوشه لب منتهی می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیری و افزایش سن موضوعی انکارنشدنی است اما هرکسی به نوعی سعی می‌کند این روند را به تأخیر بیندازد. خطوط ریز و سطحی و گاهی هم عمیق در زیر پلک‌های تحتانی یا درطول بینی که به گوشه لب منتهی می‌شوند، خطوط عمیقی که از زیر لب تا فک پایین ادامه می‌یابند، افتادگی بافت قسمت میانی صورت و همچنین شل شدن پوست در زیر چانه همگی نشانه‌های ظاهری افزایش سن و قدم گذاشتن در دنیای میانسالی و سالمندی است.

 

 به نقل از ایران ،این روزها اما بسیاری از افراد جامعه تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف جوان سازی صورت، بروز نشانه‌های پیری را به تأخیر بیندازند. این درحالی است که متخصصان تأکید می‌کنند یک شیوه جوانسازی پوست ممکن است برای افراد مختلف نتیجه یکسانی نداشته باشد و هرکس باید از شیوه مناسب با شرایط جسمی خود استفاده کند.

 

یک مشاور پوست، مو و زیبایی در این باره چنین توضیح می‌دهد: در حوزه جوانسازی صورت و گردن روش های مختلف تهاجمی و غیرتهاجمی وجود دارد که بسته به سن، ژنتیک و میزان و عمق خطوط و چروک ایجاد شده روی صورت متقاضی و همچنین هزینه‌ای که او در نظر گرفته، متفاوت است.
دکتر سوزان سروری می‌گوید: هنگامی که خطوط ایجاد شده در صورت فرد کم عمق باشد با توجه به سن و شرایط وی از روش های تزریق بوتاکس، ژل و چربی استفاده می‌شود. اما در افرادی که پوست صورت شان به‌دلیل افزایش سن شل شده و دچار افتادگی شده است می‌توان مشکل را با بهره‌گیری از روش های هایفو برطرف کرد و در نهایت به گروهی که مشکلات شان با هیچ یک از این روش‌ها حل نمی‌شود، استفاده از روش لیفت صورت به شکل غیرجراحی یا جراحی پیشنهاد می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دانش و تجربه پزشک بیش از هر چیز در موفقیت و نتیجه یک جراحی زیبایی تأثیر می‌گذارد، لیفت صورت را چنین توضیح می‌دهد: لیفت صورت یکی از روش‌های مفید جوان سازی صورت است که به دو شکل انجام می‌شود. روش نخست که غیر جراحی است اگر در زمان مناسب انجام شود می‌تواند نمایان شدن نشانه‌های پیری را به تأخیر بیندازد. لیفت صورت با rf ، با استفاده از نخ و همچنین هایفوتراپی نمونه‌هایی از لیفت‌های بدون جراحی است که نیاز به بیهوشی بیمار ندارد و به‌صورت سرپایی انجام می‌گیرد.

 

دکتر سروری ادامه می‌دهد: شیوه rf یا رادیو فرکوئنسی یکی از بی‌عارضه‌ترین و درعین حال مؤثرترین روش هاست که با ترکیب رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در این شیوه تلاش می‌شود با افزایش فرآیند کلاژن‌سازی و همچنین نظم بخشیدن به رشته‌های کلاژن به سفت شدن و پیشگیری از افتادگی پوست صورت و در یک کلام به جوان‌سازی صورت کمک شود. این روش برای بیشتر افراد در سنین مختلف
قابل انجام است.

 

وی لیفت صورت با نخ را نیز چنین توضیح می‌دهد: در این شیوه که در گروه روش‌های کم تهاجمی قرار می‌گیرد با استفاده از نخ و ایجاد شکاف‌های کوچک روی پوست، تلاش می‌شود پوست صورت را به گونه ای کشید تا جوان‌تر به نظر برسد. از مزایای این شیوه این است که متقاضی نیازی به گذراندن دوره نقاهت نخواهد داشت.

 

درمان هایفوتراپی (HIFU)، نیز شیوه نوینی است که در آن، هایفو با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست بتدریج به سفت و جوان شدن پوست منجرمی‌شود. این شیوه نیز دوره نقاهت ندارد و ممکن است بیمار تنها با کمی قرمزی پوست مواجه شود.

 

این مشاور پوست، مو و زیبایی با اشاره به جراحی به‌عنوان ماندگار‌ترین روش لیفت صورت می‌گوید: امروزه تکنیک‌های بسیاری برای جراحی لیفت صورت وجود دارد که نتایج خوبی هم به‌دنبال دارند.

 

در این شیوه میزان و محل برش جراحی با توجه به سن بیمار و میزان افتادگی پوست متفاوت است، اما به طورکلی معمولاً برای جراحی لیفت صورت، برش‌هایی در برخی نواحی صورت ایجاد می‌شود تا جراح به عضله‌ها و بافت‌های نرم دسترسی داشته باشد و بتواند آنها را بالاآورده موقعیت‌شان را تغییر دهد. همچنین در این شیوه پوست و چربی اضافه هم برداشته می‌شود.
وی در پایان تأکید می‌کند: عمل لیفت صورت معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

 

 

نظرات بینندگان