arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

شطرنج جادویی «هری پاتر» هم از راه رسید / حرکت مهره های فیزیکی با قدرت های مجازی

اگر اهل بازی شطرنج باشید و البته کتاب "هری پاتر و سنگ جادو" را خوانده اید یا فیلمش را دیده اید، به خوبی می دانید ماجرای شطرنج جادویی چیست. اکنون یک شرکت خلاق این شطرنج را در جهان واقعی بازسازی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اگر اهل بازی شطرنج باشید و البته کتاب "هری پاتر و سنگ جادو" را خوانده اید یا فیلمش را دیده اید، به خوبی می دانید ماجرای شطرنج جادویی چیست. اکنون یک شرکت خلاق این شطرنج را در جهان واقعی بازسازی کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نمایشگاه CES امسال با سوژه های جذاب و منحصر به فرد پر شده است و یکی از این سوژه ها شطرنج هری پاتر است. شطرنجی که مهره های آن با فناوری روباتیک حرکت می کند.

این شطرنج که"Square Off" نام دارد یک بازی آنلاین با مهره های واقعی و چوبی است. اما این ترکیب چگونه کار می کند؟

در مرحله اول افرادی که قصد بازی دارند برنامه بازی را نصب می کنند یا از طریق بلوتوث به بازی متصل می شوند. سپس فرمانهای مختلف بازی را به صفحه شطرنج می دهند و صفحه شطرنج بر اساس ترکیبی از آهن ربا و هوش مصنوعی مهره های خود را حرکت می دهد.

ظاهر این شطرنج تفاوت چندانی با دیگر شطرنج ها ندارد و حتی ظاهری کلاسیک دارد، اما سطح این شطرنج هوشمند کمی ضخیم تر از دیگر شطرنج ها است چرا که دارای باتری های قابل شارژ، یک پردازنده، بلوتوث و آهنرباهای بزرگ است.

برای شروع این بازی کافیست یک دکمه را در سمت چپ صفحه شطرنج فشار دهید، سپس با شروع بازی مهره ها را از راه دور حرکت می دهید.قطعات به صورت دلخواه شما حرکت می کنند.

افزون بر این می توانید با خود شطرنجتان بازی کنید یا حتی با رقبای آنلاین بازی کنید، در این روش دقیقا به نظر می رسد از قدرتهای جادویی کمک گرفته اید. میدان بازی از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل می شود و  شما می توانید با هر فردی که دارای برنامه Square Off باشد بازی کنید.

بازی آنلاین با خود گوشی دارای 20 سطح مختلف رقابت است. البته خرید این مجموعه شطرنج آنلاین ارزان نیست و حدود 369 دلار قیمت دارد. اگر شما یک بازیکن شطرنج جدی هستید و می خواهید مزایای هر دو بازی آنلاین و فیزیکی را داشته باشید، این یک تجربه ارزشمند است.

 

 

 

نظرات بینندگان