arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰

هكر شركت مخابرات دستگير شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات استان آذربايجان‌غربي از دستگيري فردي كه با نفوذ غيرمجاز به اطلاعات حفاظت‌شده شركت مخابرات موجب بروز مشكلات شده بود، خبرداد.
به گزارش  ايسنا، سرهنگ كوره‌بلاغي با بيان اينكه با وصول شكايتي درمورد نفوذ غيرمجاز و بهره‌برداري از اطلاعات حفاظت شده شركت مخابرات، پرونده‌اي در اين مورد تشكيل شد، گفت: ماموران به صورت غيرمحسوس آدرس اوليه متهم را مورد بررسي قرار داده و دريافتند متهم از اين آدرس نقل مكان كرده است.

وي افزود: ماموران با استفاده از امكانات فني و تخصصي پليس فتا محل سكونت جديد متهم را شناسايي و او را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه متهم در اعترافات خود عنوان كرد كه در فضاي مجازي با شخصي آشنا شده است كه در قبال دريافت مبلغي مشخصات مالكان تلفن‌هاي همراه را از سيستم استخراج و ارائه مي‌كند، گفت: متهم نيز پس از كسب اطلاعات در فيسبوك و فضاي مجازي با تاسيس چند وبلاگ، به تبليغ و بازاريابي دست زده و در ازاي دريافت مبالغي از مشتريان اطلاعات درخواستي را به آنان تحويل مي‌داد.

وي با بيان اينكه در اين مدت متهم مشخصات بيش از 200 ‌نفر را به اين روش به افراد غير فروخته بود گفت: متهم با صدور قرار بازداشت و روانه زندان شد.

رييس پليس فتاي استان آذربايجان شرقي در ادامه افزود: خريد و فروش باگ‌ها و اطلاعات منافذ كشف شده سايت‌ اينترنتي، خصوصا سايت‌هاي مهم و حساس و ارائه راهنمايي در اين مورد در انجمن‌ها، اتاق‌هاي گفتگو و شبكه‌هاي اينترنتي، خريد و فروش نرم‌افزارهاي غيرقانوني هك و كرك و استخدام افراد براي اقدام به هك و كرك خلاف قانون بوده و جرم محسوب مي‌شود و پليس با شناسايي اين دسته از افراد نسبت به معرفي آنان به مراجع قضايي براي اعمال قانون اقدام خواهد كرد.
نظرات بینندگان