arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

عربستان روهینجایی‌ها را دست بسته به بنگلادش می‌فرستد

یک سایت انگلیسی ویدئویی را منتشر کرد که در آن شهروندان روهینجایی در یکی از بازداشتگاه‌های جده با دست‌های بسته و آماده اعزام به سمت بنگلادش دیده می‌شوند. طبق گزارش سایت میدل ایست آی، برخی از این افراد نزدیک به پنج تا شش سال را در عربستان بازداشت بوده‌اند و پلیس عربستان نیمه شب از آن‌ها خواسته چمدان‌های خود را برای کوچ نهایی به بنگلادش آماده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک سایت انگلیسی ویدئویی را منتشر کرد که در آن شهروندان روهینجایی در یکی از بازداشتگاه‌های جده با دست‌های بسته و آماده اعزام به سمت بنگلادش دیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سایت انگلیسی "میدل ایست آی" بخش‌هایی از یک ویدئو را که اعلام کرده برایش ارسال شده است، منتشر کرد.

در این ویدئو شهروندان روهینجایی در حالی دیده می‌شوند که در یکی از بازداشتگاه‌های جده دست‌هایشان بسته بوده و آماده اعزام به سمت بنگلادش هستند.

در این ویدئو که به صورت مخفیانه توسط یکی از افراد محبوس گرفته شده است، ده‌ها روهینجایی مشاهده می‌شوند که برای اعزام به بازداشتگاه الشمیسی در جده و نیز کوچ اجباری آنها از آنجا آماده می‌شوند، برخی از افراد بازداشت شده در این ویدئو می‌گویند، پس از آنکه در برابر انتقال به اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش مقاومت کردند، دست‌های آنها را بسته‌اند.

طبق گزارش سایت میدل ایست آی، برخی از این افراد نزدیک به پنج تا شش سال را در عربستان بازداشت بوده‌اند و پلیس عربستان نیمه شب از آنها خواسته چمدان‌های خود را برای کوچ نهایی به بنگلادش آماده کنند.

یک فعال روهینجایی ضمن ابراز تاسف از اینکه مسؤولان عربستانی با این پناهجویان همانند مجرم‌ها برخود می‌کنند، اظهار کرد: عربستان باید به جای کوچاندن این افراد را آزاد کند تا آنها بتوانند برای حمایت از خانواده‌هایشان که در اردوگاه‌های بنگلادش هستند، کار کنند و درآمدی داشته باشند.

سایت میدل ایست آی سال گذشته اعلام کرده بود که روهینجایی‌های بازداشتی تنها چند روز پس از سفر شیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش به عربستان، قصد بازگشت داشتند.

این سایت افزود، برخی اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که برخی از این افراد بازداشت شده از سوی پلیس عربستان مورد خشونت شدید قرار گرفته و مجبور شده‌اند اسنادی را دال بر برخورداری از سلامت کامل عقلی امضا کنند.

تعدادی از روهینجایی‌ها به دلیل همراه داشتن پاسپورت‌های بنگلادش به عنوان مدارکی جعلی بازداشت شدند، همچنین برخی دیگر از آنها با پاسپورت‌های کشورهای دیگر همانند بوتان، هند، پاکستان و نپال به عربستان رفتند.

این سایت هشدار داد، برخی از افراد بازداشت شده در الشمیسی کل عمر خود را در عربستان زندگی می‌کرده‌اند اما پس از آنکه پلیس عربستان متوجه شد که آنها مجوز اقامت ندارند، بازداشت شدند.

نظرات بینندگان