arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۷
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

مصوبه دولت در ترخیص خودروها از گمرک هرچه زودتر اجرایی شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با استقبال از مصوبه اخیر دولت در صدور مجوز ترخیص خودروهای وارداتی متوقف شده در گمرک، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست دستورالعمل اجرایی این کار را هرچه زودتر تدوین و اجرایی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصوبه دولت در ترخیص خودروها از گمرک هرچه زودتر اجرایی شوددبیر انجمن واردکنندگان خودرو با استقبال از مصوبه اخیر دولت در صدور مجوز ترخیص خودروهای وارداتی متوقف شده در گمرک، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست دستورالعمل اجرایی این کار را هرچه زودتر تدوین و اجرایی کند.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگرچه صدور مصوبه برای ترخیص خودروهای وارداتی متوقف شده در گمرک دیر صورت گرفت با این حال تاثیرات مثبت خود را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این مصوبه شاهد ترخیص حدود ۱۴ هزار دستگاه خودروی متوقف شده در گمرک خواهیم بود، خاطرنشان کرد: ورود این تعداد خودرو به بازار کاهش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: تمام خودروهایی که در حال حاضر در گمرک متوقف است پیش از این از سوی واردکنندگان به مصرف‌کنندگان پیش فروش شده و پس از ترخیص به خریداران تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: بنابراین با اجرایی شدم مصوبه اخیر دولت تمام گمرکات کشور تخلیه و حدود ۹۵ درصد تعهدات واردکنندگان خودرو به مشتریان اجرایی خواهد شد.

دادفر با بیان اینکه در این مصوبه قید شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ظرف یک هفته دستورالعمل اجرایی لازم برای ترخیص خودروهای متوقف در گمرک را تدوین و اجرا کند، تصریح کرد: امیدواریم این وزارتخانه در موعد مقرر این اقدام را انجام دهد تا بیش از این شاهد بلاتکلیفی واردکنندگان و خریداران این خودروها نباشیم.

به گزارش ایسنا، امروز اعلام شد که هیئت وزیران به پیشنهاد مشترکوزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، شرایط ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور را تصویب کرد.

طبق این مصوبه "ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری - صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی می‌باشند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع می‌باشد".

نظرات بینندگان