arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

آیا سال 2019 برای فیسبوک تبدیل به کابوسی بزرگ می شود؟

با وجود این که اغلب تحلیلگران گمانه زنی های خود در مورد غولهای فناوری را در روزهای پایانی سال 2018 اعلام کرده بودند، اما اکنون برین ویسر، تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری، در یادداشتی سال 2019 را کابوس فیسبوک خوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود این که اغلب تحلیلگران گمانه زنی های خود در مورد غولهای فناوری را در روزهای پایانی سال 2018 اعلام کرده بودند، اما اکنون برین ویسر، تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری، در یادداشتی سال 2019 را کابوس فیسبوک خوانده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس یادداشت برین ویسر، مشکلات فیسبوک در سال 2019 عمیق تر خواهد شد.او معتقد است که مسائلی مانند نقض اطلاعات و دخالت انتخاباتی تنها توسط  دستور مدیریت امکان پذیر بوده و این موضوع در سال 2019 همچنان گریبانگیر فیسبوک خواهد بود.

این تحلیلگر گفت: " سرمایه گذاران در مورد فیسبوک بیش از حد خوشبین هستند. اگر فکر می کنید 2018 برای فیس بوک بد بود، فقط کمی برای گذر ماهها در 2019 صبر کنید.

به گفته بران ویسر، مشکلات فیسبوک در 12 ماه آینده  تشدید می شود و با فهرستی متعدد از مشکلات رو به رو خواهد شد. ویسر در یک یادداشت در روز دوشنبه نوشت که فیسبوک با مسائلی مانند "همکاری در نسل کشی روهینگیایی ها در میانمار"، دخالتهای سیاسی و رسوایی های امنیتی مقابله می کند و همه اینها باعث می شوند با بروز کوچکترین مشکلی، حلقه امنیت فیسبوک به شدت بشکند.

ویزر معتقد است که مقررات اجتناب ناپذیرند و در واقع فیسبوک باید خود را آماده کند تا با قانونگذاران جهانی برای مواردی مانند قوانین حفظ حریم خصوصی فدرال در ایالات متحده رو به رو شود. او در بخشی از یادداشت خود تاکید کرده که بازار در مورد فیسبوک بیش از حد خوش بین است. وی گفت: "سرمایه گذاران در حال حاضر از مشکلات فیسبوک چندان اطلاعاتی ندارند و شاید عمق خطرات پیش روی این شرکت را نمی دانند."

در حال حاضر بیش از 98 درصد از درآمد این شرکت؛ یعنی  40.6 میلیارد دلار، حاصل از تبلیغات است، و تنها رقیب پرنفوذ فیسبوک در بازار فناوری گوگل است. اما ویزر متصور است که این جایگاه دچار تزلزل شده است. این ایده که بحران های فیسبوک ممکن است تبلیغ کنندگان را کاهش دهد، جدید نیست، اما شواهد کمی وجود دارد که خریداران پول خود را در جای دیگری هزنه کنند. شاید متعجب شوید اگر بدانید درآمد آگهی فیسبوک در سه ماهه سوم سال گذشته یعنی پس از رسوائی نقض داده های کمبریج انالیتیکا ، 49 درصد افزایش یافت و به 10.1 میلیارد دلار رسید.

 

 

نظرات بینندگان