arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

تولید 301 بدون پژو در سال آینده

مهندس یکه زارع افزود: در نمایشگاه امسال برخي از قطعات و مواد اولیه وارداتی به نمایش درآمده تا قطعه سازانی که آمادگی برای تامین آن را دارند وارد عرصه تولید شده و به زنجيره تامین ایران خودرو افزوده شوند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید محصول پژو 301 به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی و با تکیه بر توانمندی قطعه سازان کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایکوپرس، مهندس هاشم یکه زارع گفت: ما به تحریم به عنوان فرصتی نگاه می کنیم و باید شرایط ایجاد شده را به سمتی هدایت کنیم که با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.

وی هدف از حضور در سومین نمایشگاه خودرو تهران را دعوت از سازندگان و صنعتگران برای تولیدداخلی قطعات پیشرفته خودرو عنوان کرد و با بیان این که راضی نیستیم حتی یک دلار ارز از کشور خارج شود گفت: به سمتی خواهیم رفت که دیگر نیاز به واردات مواد اولیه و یا قطعات به حداقل برسد.

مهندس یکه زارع افزود: در نمایشگاه امسال برخي از قطعات و مواد اولیه وارداتی به نمایش درآمده تا قطعه سازانی که آمادگی برای تامین آن را دارند وارد عرصه تولید شده و به زنجيره تامین ایران خودرو افزوده شوند

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری گفت: بستری را آماده کرده ایم تا شرکت های دانش بنیان که توانایی تولید تکنولوژی و دانش فنی را دارند در تولید قطعه همکاری کنند و در این مسیر از مهندسان جوان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و یا تولیدکننده قطعه با تضمین خرید محصولات آنان حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفت: درحال حاضر حدود یک ششم از قیمت خودروهای پرتیراژ ارزبری دارند که این نشان دهنده خودکفایی حدود 85 درصدی تولید است. هدف ما این است که تمام قطعات و مواد اولیه وارداتی را ساخت داخل کنیم و از ارزبری آن بکاهیم.

وی افزود: با کمک دانشگاهیان و افرادی که در دانش فنی قطعات الکترونیک خودرو فعالیت می کنند نتایج مثبتی را در اردیبهشت سال آینده شاهد خواهیم بود.

مهندس یکه زارع تصریح کرد: هر نهاد و ارگانی که در داخل کشور برای خودکفایی صنعت خودرو کمک کند ما برای همکاری اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره با تجربه تولید دو محصول 206 و 207 بدون حضور شریک خارجی در تحریم های گذشته گفت: محصول 301 را نیز بدون حضور شریک خارجی به تولید خواهیم رساند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به مشتریان برای تحویل خودروهای ثبت نامی اطمینان داد و گفت: مشکلاتی که در تامین به وجود آمد سبب تاخیر در تحویل محصولات شد، مشتریان مطمئن باشند که تمام خودروها تحویل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکلات ناشی از تحریم ها که هدف دار بوده را باید رفع کنیم تا تولید به جایگاه خود برسد. ما به عنوان تولید کننده به دنبال رضایت مشتریان هستیم و سعی خواهیم کرد تا افزایش قیمت در خودروهای پرتیراژ به گونه ای اجرا شودکه قدرت خرید مردم درنظر گرفته شود

مهندس یکه زارع تاکید کرد: افزایش قمیت در خودروهای پرتیراژ به صورت پلکانی خواهد بود.

وی با بیان این که خودروها براساس استانداردهای ابلاغی محیط زیست، سازمان استاندارد و وزارت صمت به تولید می رسد گفت: محصولاتی که دارای این استانداردها است قابلیت تولید دارد. ارتقا و بهبودهایی که در محصولات اعمال می شود نیز بر اساس ذائقه و سلیقه مشتریان برمبنای نتایح مطالعات بازاریابی است.

نظرات بینندگان