arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

ترامپ: کنگره برای پایان بحران مرزی، بودجه لازم را برای ساخت دیوار تامین کند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک نطق زنده تلویزیونی از کنگره خواسته است بودجه لازم را برای احداث دیواری حائل در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ادامه "یک بحران فزاینده انسانی و امنیتی" تامین کند.رهبران حزب دمکرات در واکنشی رئیس جمهور امریکا را به گروگان گرفتن مردم آمریکا متهم کردند.در خلال تعطیلی ۱۸ روزه بخش هایی از دولت فدرال هر دو طرف سعی دارند موقعیتی برتر در میان افکار عمومی پیدا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک نطق زنده تلویزیونی از کنگره خواسته است بودجه لازم را برای احداث دیواری حائل در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ادامه "یک بحران فزاینده انسانی و امنیتی" تامین کند.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، او در این سخنرانی که از کاخ سفید انجام شد برخلاف بعضی پیش بینی ها برای دور زدن کنگره و ساختن یک دیوار مرزی، وضعیت اضطراری اعلام نکرد.

رهبران حزب دمکرات در واکنشی که آن هم از شبکه های عمده پخش شد رئیس جمهور را به گروگان گرفتن مردم آمریکا متهم کردند.

در خلال تعطیلی ۱۸ روزه بخش هایی از دولت فدرال هر دو طرف سعی دارند موقعیتی برتر در میان افکار عمومی پیدا کنند.

ترامپ در نطق هشت دقیقه ای خود که ساعت نه شب به وقت شرق آمریکا انجام شد و کلیه شبکه های عمده آن را پخش کردند، دمکرات ها را عامل تعطیلی دولت معرفی کرد.

رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا خواهان اختصاص بودجه ای ۵.۷ میلیارد دلاری از سوی کنگره برای ساختن یک مانع فولادی مرتفع است که از قول های انتخاباتی او بود، اما دمکرات ها قویا با تامین چنین بودجه ای مخالفت می کنند.

او در نطق خود گفت که ۹۰ درصد هروئینی که در آمریکا فروخته می شود از مکزیک می آید و اشاره کرد که دمکرات ها در گذشته از نوعی مانع مرزی حمایت کرده اند.

در سال ۲۰۰۶ سناتورها چاک شومر، باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جو بایدن به عنوان بخشی از قانون "حصار امن" به یک حصار ۱۱۲۰ کیلومتری رای داده بودند.

تعطیلی کنونی یک چهارم سازمان های فدرال باعث قطع حقوق صدها هزار کارمند دولت شده است.

ترامپ برای حفظ فشار بر دمکرات ها قصد دارد پیش از سفر روز پنجشنبه به مرز، روز چهارشنبه در جمع سناتورهای جمهوری خواه حاضر شود.

واکنش دمکرات ها

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دمکرات سنا در واکنشی کوتاه از ترامپ خواستند به تعطیلی دولت پایان دهد.

شومر رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد یک بحران ساختگی ایجاد کرده است.

این سناتور اهل نیویورک افزود: "پرزیدنت ترامپ دست به دامان ترس، نه واقعیت ها، شده است. او به تفرقه متوسل شده، نه اتحاد."

او در خاتمه گفت: "نماد آمریکا باید مجسمه آزادی باشد، نه دیواری ده متری."

برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان