arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

اهدا 23 سكه به امامزاده، شرط تحويل مجسمه چنگيزخان مغول!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان از دستگيري كلاهبرداري كه براي تحويل عتيقه، 23 سكه بهار آزادي از يك فرد ساده‌لوح گرفته بود، خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرهنگ مجيد مرآت با اعلام اين خبر افزود: درپي مراجعه فردي به پليس آگاهي شهرستان صومعه سرا و اعلام اين كه شخصي با هويت مشخص به او مراجعه كرده و مدعي شده در پشت منزلش گنجي ارزشمند وجود دارد و راز پيدايش شدنش، تحويل 23 سكه بهار آزادي به وي براي اهدا به حرم يكي از امامزادگان است، ماموران پليس تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري متهم آغاز كردند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان با اشاره به اظهارات مالباخته در اداره پليس، خاطرنشان‌كرد: سخنان متهم چنان در وي تاثير گذاشته بود كه حرفش را باور كرده و با فروش برخي وسايل خود 23 سكه بهار آزادي تهيه و به وي تحويل داده است.

به گفته مرآت، مالباخته پس از تهيه سكه‌ها به متهم گفته كه عتيقه‌ها را به وي نشان دهد تا سكه‌ها را به او تحويل دهد كه وي قبول كرده و شب هنگام مشتركا به پشت خانه‌اش مراجعه و پس از حفاري، يك جعبه گلي حاوي مجسمه چنگيز‌خان مغول و دو بلور شيشه‌اي مشاهده كرده‌اند.

وي افزود: هنگامي كه مالباخته قصد داشته گنج را بردارد، متهم به وي گفته، بايد سكه‌ها را به او تحويل دهد تا پس از اهداي سكه‌ها به حرم امامزاده، شرايط را براي استخراج گنج مهيا كند!

مرآت با بيان اينكه چند روز پس از تحويل دادن سكه‌ها به متهم، خبري از وي نشده و مالباخته خود به محل دفن گنج رفته از جعلي بودن آن با خبر شده شده است، به ايسنا گفت: كارآگاهان پس از اعلام شكايت وي، با پيگيري‌هاي خود اين كلاهبردار حرفه‌اي را دستگير كردند.

وي با بيان اينكه متهم پس از دستگيري به بزه انتسابي اعتراف كرده است، اظهاركرد: وي پس از تكميل پرونده به دستور مقام‌قضايي روانه زندان شد.
نظرات بینندگان