arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۴۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
واکنش منتجب‌نیا به اظهارات واعظی، در گفت‌وگو با «انتخاب»:

دو سوم آرای روحانی متعلق به اصلاح طلبان بود / اسمش را ائتلاف بگذاریم یا حمایت فرقی نمی‌کند / وقتی اصلاح‌طلبان همه تشکیلاتشان را در ستاد دیگری ادغام می‌کنند، نامش وحدت است؛ این از ائتلاف هم بالاتر است / در دوره هشتم مجلس، حزب اعتدال و توسعه درخواست ائتلاف داد، اما چون حزب محدودی بود، قبول نکردیم

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا، در واکنش به اظهارات واعظی می گوید: حق این است که پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در سال 92 را مرهون ائتلاف یا حمایت بدانیم. حالا هرچه اسمش را بگذاریم، معنا را تغییر نمی‌دهد. اینکه ستادها جمع شوند و همه یک ستاد به نام ستاد آقای روحانی شوند، این دقیقا ائتلاف است. حتی می توان گفت وحدت است که از ائتلاف هم بالاتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو سوم آرای روحانی متعلق به اصلاح طلبان بود / اسمش را ائتلاف بگذاریم یا حمایت فرقی نمی کند / وقتی یک ستاد همه تشکیلاتش را در ستاد دیگر ادغام کند، نامش وحدت است؛ این از ائتلاف هم بالاتر است / در دوره هشتم مجلس، حزب اعتدال و توسعه درخواست کرد که با حزب اعتماد ملی ائتلاف کند؛ ولی دوستان ما موافقت نکردند؛ زیرا حزب محدودی بود و گستردگی چندانی نداشت

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا، در واکنش به اظهارات واعظی می گوید: حق این است که پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در سال 92 را مرهون ائتلاف یا حمایت بدانیم. حالا هرچه اسمش را بگذاریم، معنا را تغییر نمی‌دهد. اینکه ستادها جمع شوند و همه یک ستاد به نام ستاد آقای روحانی شوند، این دقیقا ائتلاف است. حتی می توان گفت وحدت است که از ائتلاف هم بالاتر است. یعنی همه در هم ادغام شدند.

منتجب نیا در گفت و گو با خبرنگار انتخاب در واکنش به اظهارات اخیر محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در خصوص نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی، گفت: برای آقای واعظی و سایر دوستان در حزب اعتدال و توسعه احترام قائل هستم؛ بالاخره حزب اعتدال و توسعه هم یکی از احزاب قانونی این کشور است با رویکرد ویژه خود.

او اضافه کرد: در دوره هشتم مجلس دوستان در حزب اعتدال و توسعه از ما درخواست کردند که با حزب اعتماد ملی ائتلاف کنند؛ ولی دوستان ما در اعتماد ملی چندان موافقتی نداشتند و لذا این ائتلاف صورت نگرفت. دلیل این موضوع هم آن بود که  حزب اعتدال و توسعه محدود به جمعی از دوستان و عزیزان بود که تازه فعالیت خودش رو آغاز کرده بود و گستردگی چندانی نداشت.

منتجب نیا افزود: حزب اعتدال و توسعه همچنان در محدودیت بود تا اینکه سال 92 برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم، آقایان تصمیم گرفتند که آقای روحانی را که با ایشان ارتباط بیشتری داشتند و در مرکز تحقیقات استراتژیک همکاری داشتند ، به عنوان کاندیدای خود قرار دهند. دوستان ما نیز در جبهه اصلاحات تصمیم دیگری داشتند؛ ابتدا نظرشان روی آقای خاتمی بود که قطعا با آمدن ایشان موافقت نمی‌شد. گزینه بعدی مرحوم آیت‌الله هاشمی بود که ایشان هم رد صلاحیت شدند و با پیشنهاد آقای هاشمی و برنامه ریزی خود حزب اعتدال و توسعه، آقای دکتر روحانی وارد صحنه شدند.

او ادامه داد: تا زمانی که آقای عارف به عنوان کاندیدای اصلاحات مطرح بودند، بیشتر اصلاح طلب ها از آقای دکتر عارف حمایت می‌کردند و در ستاد ایشان فعالیت داشتند و ستاد آقای روحانی محدود بود به دوستانی که در حزب اعتدال و توسعه هستند و احیانا دوستانی که شخصا به ایشان علاقه و ارادت داشتند.

منتجب نیا تصریح کرد: تحلیل من این بود که رأی تقریبا مشخص آقای روحانی به دلیل وجهه ایشان و تلاشی که دوستان در ستاد ایشان داشتند، بیش از پنج، شش میلیون نبود. اما وقتی با تصمیم اصلاح طلبان، قرار شد همه پشت سر آقای روحانی متحد و متفق شوند، سبد آقای روحانی سنگین تر شد و تمام آرای اصلاح طلب ها به سبد ایشان ریخته شد و باعث شد تا آن رای قابل توجه را در سال 92 بیاورند و بر رقبای خود پیروز شوند.

منتجب نیا ادامه داد: در مجموع می‌شود گفت که بیش از دو سوم آرای آقای روحانی در سال 92 متعلق به اصلاح طلب ها بود. و حداکثر یک سوم از آرا مربوط به اعتدال و توسعه بود. البته از همه آنهایی هم که در ستادهای اصلاح طلبان بودند درخواست شد که همگی در ستاد دکتر روحانی فعالیت کنند و خود ما هم زمانی که چنین تصمیمی گرفته شد، استان به استان رفتیم و فعالیت کردیم و دوستان هم همینطور.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: حق این است که پیروزی جناب آقای دکتر روحانی در سال 92 را مرهون ائتلاف یا حمایت بدانیم. حالا هرچه اسمش را بگذاریم، معنا را تغییر نمی‌دهد. اینکه ستادها جمع شوند و همه یک ستاد به نام ستاد آقای روحانی شوند، این دقیقا ائتلاف است. حتی می توان گفت وحدت است که از ائتلاف هم بالاتر است. یعنی همه در هم ادغام شدند.

او توضیح داد: ائتلاف در صورتی است که دو کاندیدا با هم ارتباط متقابل داشته باشند. وقتی یک ستاد همه  تشکیلاتش را جمع و در یک ستاد دیگر ادغام کند، این از ائتلاف هم بالاتر است؛ این وحدت و انسجام هست.

منتجب نیا گفت: انصافاً کاری که اصلاح طلبان کردند، کارستان بود. یعنی بزرگترین ایثار و فداکاری را به نفع ملت و برای پیروزی مردم  انجام دادند. زیرا احساس میکردند که آقای دکتر روحانی خیرالموجودین است و بین کاندیداها هم صلاحیت بیشتری دارد. از طرفی، مرحوم آقای هاشمی و دیگر بزرگان نیز بر این حمایت توصیه داشتند. در مجموع با وجود اینکه بعضی ها این روزها گله، انتقاد، اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنند اما در آن زمان ما بهترین تصمیم را گرفتیم؛ بهترین تصمیم این بود که از دکتر روحانی حمایت کنیم چراکه ایشان خیرالموجودین بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
9
شاید هم بیشتر از دو سوم.
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
13
اصلاح طلب و اصولگرا - هر دو یه کرباسند در فکر مقام و جیب خودشان و غافل از نمایندگی مردم
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
11
جناب منتجب نیا .. این واقعیت ها را همه فحول سیاست می دانند. کسی که خودش را به خواب زده نمی شود بیدارش کرد. بگذارید بخوابد و خوابهای خوش ببیند. این جماعت وقتی به ایستگاه آخر سیاست برسند تازه می فهمند چقدر ساده اندیش بوده اند.
milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
8
دوباره انتخابات دوباره اصلاح طلب اصولگرا
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
8
اینکه چرا افراد موثر حزب اعتدال و توسعه در این خصوص حرف نمی زنند و فقط واعظی مدام اصرار بر این تحلبل غلط دارد، بیانگر خیلی چیزها است. اقای روحانی باید ببه هوش باشد...
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
8
اصلاح طلب واصولگرا اینهاعامل بدبختی مردم وعقب ماندگی وفقروفساد وتباهی جوانان هستند
جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
8
دام اصولگرایان بر اصلاح طلبان که متاسفانه در دام آنان گرفتار شدند. تمام مشکلات دولت در سبد اضلاح طلبان لذا خدا حافظ ااصلاح طلبان از مچلس و ریاست جمهوری و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
7
لابددوسوم گرانی وفشاراقتصادی برمردم متوجه اصلاحطلبهاویکسوم الباقی هم گروههاواشخاص است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
15
واعظی در دنیای موهمی خودش سیر می کند. این بشر ذاتا سیاست را نمی شناسد. هنرش در حد پیگیری تصمیمات رییسش است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
کاش این کار هم به نحو احسن صورت می داد
آقا
|
Australia
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
2
اصلاح طلب و اصول گرا و چپ یا راست همه یکی هستن و فقط برای فریب مردم هستن که بیان رای بدن و مردم هم راحت گول میخورند
نظرات بینندگان