arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۷
رسانه قطری الخلیج الجدید:

آیا ایران روی شکست ترامپ در انتخابات 2020 حساب باز کرده است؟

واشنگتن به عقب نشینی از توافق هسته ای اکتفا نکرد؛ بلکه بر تحریمها افزود، تا تمام طرفهایی که با ایران همکاری دارند را نیز در بر گیرد. در واقع، آمریکا به این طریق، برای اثبات نظریه اش مبنی بر اینکه جنگ جهانی سوم، اقتصادی است، نه نظامی، تلاش می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا ایران روی شکست ترامپ در انتخابات 2020 حساب باز کرده است؟

رسانه قطری الخلیج الجدید نوشت: واشنگتن به عقب نشینی از توافق هسته ای اکتفا نکرد؛ بلکه بر تحریمها افزود، تا تمام طرفهایی که با ایران همکاری دارند را نیز در بر گیرد. در واقع، آمریکا به این طریق، برای اثبات نظریه اش مبنی بر اینکه جنگ جهانی سوم، اقتصادی است، نه نظامی، تلاش می کند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در اثر پیامدهای تاثیر تحریمهای آمریکا و تضعیف اقتصاد ایران، در سایه سقوط شدید ارزش ریال، دولت تهران بودجه سال 2019 خود را براساس 47.5 میلیارد دلار، تنظیم کرد، در حالی که بودجه سال گذشته آن، نزدیک به 109 میلیارد دلار بود.

زمانی که روحانی در آگوست 2013 منصب ریاست جمهوری را عهده دارد شد، شعار«نجات اقتصاد از تحریمها، فساد و سوء مدیریت» را مطرح کرد و پس از امضای توافق هسته ای در سال 2015، امیدها برای پیروزی روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری نیز، افزایش یافت.

روحانی امضای توافق هسته ای را صفحه طلایی در تاریخ کشورش دانست، بویژه انکه می توانست محاصره مالی و اقتصادی را از بین برده و ایران را به اقتصاد جهان بازگرداند.

همچنین تحلیلگران امریکایی بر این عقیده اند که اوباما برای تحقق یک پیروزی پیش از پایان یافتن دوره دوم ریاستش، تلاش زیادی برای امضای توافق هسته ای با ایران کرد و برای دست یافتن به این مهم، روی روحانی، بعنوان یک رئیس جمهور اصلاح طلب، حساب ویژه ای باز کرده بود.

اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ، محاسبات ایران و آمریکا درست از کار در نیامد و رئیس جمهور جدید ایالات متحده همانطور که وعده داده بود، از توافق هسته ای خارج شد.

در سایه این تحولات منفی، ارزش ریال ایران به شدت کاهش یافت و با پایان سال 2018، ارزش 120000ریال ایرانی، معادل تنها یک دلار شد و این، نتیجه فرار سرمایه هایی بود که به دنبال توافق هسته ای، وارد ایران شده بود.

در برابر این واقعیت، روحانی اعلام کرد که ملت ایران سه گزینه پیش روی خود دارد:«تسلیم در برابر ایالات متحده، یا پایداری در برابر آن، ادامه اختلافات داخلی و در نهایت، تسلیم ناپذیری، چرا که این مساله به معنای پایان عزت ملت ایران خواهد بود».

رئیس جمهور ایران به این ترتیب، مردم را برای مقابله با فشارهای آمریکا تشویق کرده و آنها را به پایداری دعوت نمود، ضمن اشاره به اینکه دوره ریاست ترامپ تا دو سال دیگر تمام می شود. گویا روحانی به این شکل نجات اقتصاد ایران را در گرو رفتن ترامپ و حساب باز کردن روی جانشین او می داند!به این امید که رئیس جمهور آینده آمریکا، مانند اوباما، به بهبود روابط ایران و آمریکا توجه داشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
4
5
فقط احمق ها یا مزدورها بین رییس جمهورهای آمریکا تفاوت قائل میشوند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
1
5
یعنین اینقدر سیاست‌مداران ایران را احمق فرض کردند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
1
ماروی جنگ داخلی در سال ۲۰۲۰ در آمریکا حساب باز کردیم .آشی که برای ایران و منطقه خاور میانه پختن .حالا خودشون بخورن .
نظرات بینندگان