arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

صالح در قطر درباره همکاری اقتصادی و اوضاع منطقه گفتگو می کند

'برهم صالح ' رئیس جمهوری عراق برای انجام یک سفر رسمی و گفتگو درباره مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه راهی دوحه پایتخت قطر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صالح در قطر درباره همکاری اقتصادی و اوضاع منطقه گفتگو می کندتلویزیون دولتی العراقیه دقایقی پیش در خبری اعلام کرد که صالح در راس یک هیات بلندپایه با حضور وزیران خارجه، برنامه ریزی، تجارت، و فرهنگ راهی دوحه شد. 
سخنگوی ریاست جمهوری عراق، بحث و گفتگو با مقامات قطری درخصوص موضوعاتی چون بازسازی عراق، سرمایه گذاری در اقتصاد کشور، هماهنگی های امنیتی و تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم در منطقه را برنامه های این سفر اعلام کرد. 
'لقمان الفیلی' گفت: این سفر در راستای تلاش عراق برای تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای منطقه و ادامه سفرهای منطقه ای است که پیشتر به کشورهای کویت، امارات، اردن، ایران، عربستان و ترکیه انجام شده است. 
وی افزود: این سفر با هماهنگی بالا با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و با هدف پیگیری موضوعات داخلی، منطقه ای و عربی در چارچوب تامین منافع عراق، همسایگان و کشورهای دوست و برادر عراق صورت می گیرد. 
الفیلی همچنین گفت که صالح در این سفر بر اهمیت انجام گفتگوی فراگیر عربی و منطقه ای با مشارکت همه کشورها برای پایان بخشیدن به تنش ها و درگیری ها، و تلاش مسالمت آمیز و مشترک برای عبور از اختلافات و آغاز توسعه فراگیر بر اساس منافع مشترک ملت های منطقه تاکید خواهد کرد.
وی تلاش برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری میان عراق و قطر از جمله توسعه بخش حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی را از دیگر اهداف سفر برهم صالح به قطر دانست. 
برهم صالح، طرح خود برای انجام گفتگوی جدی و همکاری نزدیک کشورهای منطقه برای کاهش تنش و مبارزه با تهدیدات مشترک را در سفر به تهران اعلام و سپس در جریان دیگر سفرهای منطقه ای خود آن را تشریح و تکرار کرد. 

نظرات بینندگان