arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

چند حزب سیاسی در ایران ثبت شده است؟

عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران گفت: تاکنون ۲۵۴ حزب در کشور به ثبت رسیده که از این شمار ۷۱ حزب با قانون و مرامنامه و اساسنامه جدید خود را تطبیق داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فهیمه خان محمدزاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح خانه احزاب استان بوشهر افزود: مشکل اصلی در ارتباط با این احزاب این است که تاکنون نتوانسته اند کارکرد واقعی مورد انتظار جامعه را برآورده کنند.

وی اظهار داشت: افرادای در آستانه انتخابات برای رسیدن به مسئولیت و به قصد رای گرفتن از مردم خود را به احزاب منتسب می کنند ولی پس رسیدن به پست از احزاب تبری می جویند و اظهار می کنند عضو هیچ حزب و گروهی نیستند.

خان محمد زاده ادامه داد: این امر سب شده فاصله مردم با احزاب روز به روز بیشتر شود و حزب جایگاه واقعی خود را که می تواند پلی بین مردم و مسئولان باشد، پیدا نکند.

وی گفت: احزاب نهادهایی هستند که می توانند ضربه گیر نظام تلقی شوند و حرف مردم بویژه در طبقه های پایین اجتماع را به مسئولان برسانند.

خان محمد زاده بیان کرد: یکی از راهکارهای رشد و شکوفایی دموکراسی، وجود احزاب سیاسی مقتدر است.

وی افزود: در این ارتباط خانه احزاب در استان ها به عنوان نهادی حقوقی غیرمدنی، غیر دولتی و صنفی ایجاد و سعی شود که احزاب کنار یکدیگر در هر دولتی حرف بزنند و برنامه برای ارائه داشته باشد.

خان محمد زاده اظهار داشت: همچنین احزاب باید سعی کنند افراد ضعیف هر دولت پایین کشیده شود و برای انتخاب افراد توانمند کادرسازی داشته باشیم.

وی گفت: در خانه احزاب باید منافع ملی بر منافع گروهی ترجیح داده شود و برای حفظ و اعتلای تمامیت ارضی کشور تلاش کنیم.

خان محمد زاده گفت: همچنین باید یاد بگیریم که حرف حزب متقابل چنانچه در اقلیت نیز قرار گرفته باشد، شنیده شود.

وی افزود: وقتی در میان احزاب و گروه های سیاسی برنامه ها و نقاط مشترک و مختلفی برای توسعه انسانی بدست بیاید، می توان از آن به عنوان راهکار استفاده کرد.

خان محمد زاده یادآور شد: با تشکیل خانه احزاب در سه سال اخیر در تهران هیچ مشکلی گزارش نشده و همگان خواهران و برادرانه در کنار یکدیگر مشکل احزاب را مورد بررسی قرار می دهند.

خان محمد زاده اظهار داشت: در این ارتباط با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت پارلمانی رئیس جمهوری نشست هایی برگزار شده است.

خانه احزاب استان بوشهر به عنوان هفدهمین خانه احزاب استانی کشور روز پنجشبه درآیینی با حضور شماری از مسئولان خانه احزاب ایران و نمایندگان احزاب سیاسی افتتاح شد.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان