arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

FATF از اقدامات پاکستان ابراز رضایت کرد

گروه ویژه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی(FATF) رضایت خود را از اقدام های پاکستان و طرح ضربتی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

FATF از اقدامات پاکستان ابراز رضایت کردگروه ویژه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی(FATF) بر اساس گزارش ها و تحقیقات انجام شده، رضایت خود را از تلاش های پاکستان و طرح ضربتی مبارزه با پولشوئی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد.
بر این اساس، زمینه لازم برای خروج پاکستان از فهرست خاکستری سازمان (FATF)در ماه «می» آینده فراهم شده است.
یک هیات بلند پایه پاکستانی به ریاست قائم مقام وزارت دارایی درحال حاضر برای شرکت در کنفرانس سه روزه نیروی ضربتی تامین مالی در سیدنی استرالیا به سر می برد.
بنا به گفته مقامات بلند پایه پاکستانی، این برای نخستین بار است که گروه ویژه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی(FATF) از اقدامات پاکستان تجلیل کرده است.
گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF در اجلاس پاریس در 28 ژوئن سالجاری نام پاکستان را به دلیل موفق نبودن دولت این کشور در جلوگیری از جابجایی منابع پولی متعلق به گروه های تروریستی در فهرست خاکستری این سازمان قرار داد.
پاکستان در حالی گزارش اقدامات خود را در مبارزه با تروریسم را به گروه ویژه اقدام مالی تحویل می‌دهد که طی یکماه گذشته اصلاحات کلانی برای خروج از فهرست خاکستری در راستای اهداف گروه «اف ای تی اف» انجام داده است.
همچنین هیات 12 نفره ای از پاکستان تحت رهبری «عارف احمد خان» قائم مقام وزیر امور مالی فدرال در نشست گروه ویژه اقدام مالی در شهر سیدنی استرالیا حضور یافته است.
تهدیدهای تأمین مالی تروریست شامل جرائم پیشگیرانه مانند قاچاق نقدی، آدم ربایی در ازای بهای خون، قاچاق مواد مخدر، اخاذی و غیره است.
در راستای تعهد به قوانین گروه ویژه اقدام مالی، پاکستان تمامی خطرات ناشی از قاچاق پول نقدی را که به‌منظور تأمین مالی تروریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله خطاهای غیرقانونی از طریق مرزهای مجاور پاکستان-افغانستان، مناطق ساحلی و مرزهای پاکستان شناسایی کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان