arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۲۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

پمپئو: یک نظامی ایران هم نباید در سوریه باشد، در غیر این صورت خبری از کمک‌های آمریکا برای بازسازی سوریه نیست

وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد تا زمانی که ایران به صورت کامل از سوریه خارج نشود، خبری از کمک‌های ایالات متحده برای بازسازی سوریه نخواهد بود. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه روز پنجشنبه در دانشگاه آمریکایی قاهره درباره سیاست‌های آمریکا در این منطقه سخنرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: یک نظامی ایران هم نباید در سوریه باشد

وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد این کشور با متحدانش همکاری خواهد کرد تا «آخرین پوتین‌های ایران را از سوریه» برچیند.

مایک پمپئو همچنین افزود تا زمانی که ایران به صورت کامل از سوریه خارج نشود، خبری از کمک‌های ایالات متحده برای بازسازی سوریه نخواهد بود. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه روز پنجشنبه در دانشگاه آمریکایی قاهره درباره سیاست‌های آمریکا در این منطقه سخنرانی کرد.

سخنان وزیر خارجه آمریکا بسیار بر ایران تمرکز داشت. وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «رژیم ایران جسورتر از قبل شده و نفوذ خود را در سوریه و یمن و عراق بیشتر کرده است. از سوی دیگر هم حزب الله هم موشک‌هایش به سمت متحد ما آماده شلیک است اما تلاش‌های آمریکا علیه این رژیم شرور ادامه خواهد داشت.» وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر شکاف میان هیئت حاکمه آمریکا در خصوص حضور در سوریه را آشکارتر کرد و گفت: «با اینکه رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفته نیروهایمان را به خانه بازگرداند اما ماموریت ما تغییر نمی‌کند. تا زمانی که نبرد با تروریسم به پایان نرسیده، از منطقه عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»

پمپئو همچنین اعلام کرد کشورش از برنامه‌های اسرائيل در جهت متوقف کردن تهران در «تبدیل سوریه به لبنان» حمایت می‌کند. وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با لیست کردن اقداماتی که این کشور در جهت محدود کردن ایران در منطقه انجام داده است گفت: «تلاش‌های ما برای محدود کردن تمایلات شرورانه رژیم ایران فقط محدود به خاورمیانه نیست و دوستان و شرکای ما از کره جنوبی تا لهستان هم به این اقدامات پیوسته‌اند و خریداران نفت ایران نیز در حال به صفر رساندن واردات نفتی خود از این کشور هستند.»

پمپئو همچنین به حمایت‌های کشورهایی از منطقه همچون مصر، عمان، کویت و اردن در مقابله با دور زدن تحریم‌های ایران اشاره کرد و افزود: «از اینکه اسرائیل ظرفیت نظامی لازم برای مقابله با ایران را داشته باشد، اطمینان حاصل می‌کنیم.» مایک پمپئو در بخش دیگری از سخنرانی تند خود خطاب به ایران به نزدیک بودن سالگرد چهل سالگی انقلاب ایران اشاره کرد و افزود: «ماه آینده رژیم ایران ۴۰ ساله می‌شود در حالیکه سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران وضع شده و این تحریم‌ها همچنان ادامه خواهد یافت تا زمانی که تهران رفتارش را تغییر دهد و مانند کشوری عادی رفتار کند.» مایک پمپئو سفر به منطقه خاورمیانه را از ۸ ژانویه آغاز کرده است. او بعد از اردن، عراق و مصر، راهی بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت خواهد شد. وی چند روز پیش، هدف خود از این سفرها را مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه خوانده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
4
1
تو سگ کی هستی؟ راستی چرا ترامپ یه ساز میزنه تو یه ساز احتمالا رییس تو نتانیاهوست اون که گفت سوریه مال ایران
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
4
0
سلام
نیازی به کمک استکبار به کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی نیست اگر منابع و پول دارید بهتر است ولخرجی نکنید اول بدهی جهانیان را پرداخت کنید بعد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
کل منطقه رو از زیر پا تون می کشم هیچ... تا سطح کلفت و نوکر تنزل تون می دم...
فکر کنم سخنگوی ستاد نیرو های مسلح بود... که گفت ما نیازی به پایگاه نداریم... همه حکومت هم که صد بار گفتن... ماموریت مون تموم بشه... خود مون نخوایم... یا سوریه نخواد... بر می گردیم خونه..
اینی که به سوریه بدید... اسمش کمک نیست... حتی خرید استقلالش هم نیست... اسمش رشوه برای بی شرف بودن...
نظرات بینندگان