arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

درخواست پاکستان برای مذاکره مستقیم طالبان و دولت افغانستان: تا گفت و گو نکنیم، تلاش ها برای پایان جنگ بی ثمر خواهد بود

وزیر امور خارجه پاکستان از طالبان خواست،برای تحقق اهداف صلح، با دولت افغانستان مستقیم و بی واسطه مذاکره کند. شاه محمود قریشی گفت: اسلام آباد بر بازگشت طالبان و دولت به میز مذاکره تاکید دارد. وی با بیان این که تداوم گفت و گوها برای پایان جنگ 17 ساله در افغانستان ضروری است، افزود:تا زمانی که دو طرف گفت و گو نکنند، تلاش ها برای پایان جنگ در افغانستان بی ثمر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه پاکستان از طالبان خواست،برای تحقق اهداف صلح، با دولت افغانستان مستقیم و بی واسطه مذاکره کند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون «آج» پاکستان، شاه محمود قریشی در خصوص روند مذاکرات صلح افغانستان گفت: اسلام آباد بر بازگشت طالبان و دولت به میز مذاکره تاکید دارد.
وی با بیان این که تداوم گفت و گوها برای پایان جنگ 17 ساله در افغانستان ضروری است، افزود:تا زمانی که دو طرف گفت و گو نکنند، تلاش ها برای پایان جنگ در افغانستان بی ثمر خواهد بود.
قریشی اضافه کرد: پاکستان برای مذاکرات میان دولت آمریکا و طالبان افغانستان در ابوظبی که ریاض و امارات متحده عربی نیز حضور داشتند، نقش تعیین کننده داشت و آن مذاکرات مثبت و نتیجه بخش ارزیابی شده است.
به گزارش ایرنا این سخنان در حالی بیان می شود که گروه طالبان خواهان مذاکره با دولت افغانستان نیست اما آماده است تا با آمریکا گفت و گو کند.
رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز در ملاقات با «عمر داوود زئی» نماینده ویژه رییس جمهوری افغانستان در امور صلح این کشور گفت که از گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان دولت و گروه طالبان حمایت می‌کند.
مولانا سراج الحق، آغاز گفت ‌و گوهای مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان را مهم دانست و افزود: امروز از ملت افغانستان برای صلح صدای واحدی شنیده می شود و آماده همکاری و حمایت از این روند هستیم.
در همین راستا،‌ داوود زئی نیز مولوی سراج الحق را در جریان تحولات اخیر روند صلح و اتحاد مردم افغانستان قرار داده و از وی خواست تا به منظور آغاز مذاکرات صلح میان حکومت کابل و طالبان همکاری کند.

نظرات بینندگان