arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

انتقاد داود احمدی‌نژاد از لجاجت جوانفکر در مقابل قانون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس در گفت​​وگو با داوود احمدی​نژاد نوشت:
 ·         غلط اعلام کرده‌اند که من استعفا کرده‌ام و سمتم را رها کرده‌ام. اصلاً استعفایی در بین نیست. به من گفتند در مقابل جریان انحرافی نایست و اگر غیر از این باشد، نمی‌توانیم تو را تحمل کنیم. من هم پاسخ دادم که من نه هیچوقت سجده بر شیطان کرده‌ام و نه هیچگاه خود را تحمیل کرده‌ام. اطاعت پذیری من از ولایت است. لذا به ما گفتند: "برو" و من هم اعلام کردم که باید رسماً اعلام کنید تا بروم و آنها هم دو نامه نوشتند که اینجا را ترک کن.
·         فعالیت‌های برخی نهادها در مجموع تحت تأثیر جریان انحرافی است که خود در رأس همه تخلفات هستند. و لذا تخلفات اخیری که در حوزه نقدینگی و یا برخی عزل و نصب‌ها رخ داد و یا رفتارهایی مثل چاپ روزنامه سفید را اگر بهتر نگاه کنیم، در‌می‌یابیم که جریاناتی مثل مشارکت و کارگزاران نیز نظیر همین اعمال و رفتارها را داشته‌اند.
·         انسان باید احساس سربازی در رکاب ولایت داشته باشد. و البته اینجا رابطه پدر و فرزندی نیست. بلکه رابطه مراد و مرشدی است. او فرمانده و ما سربازیم.
·         رفتارهای جريان فتنه دقیقا مطابق با رفتارهای دنیای استکبار و برای ضربه زدن به ملت ایران است و ما نباید فریب این خیمه شب بازی‌ها را بخوریم. جریان انحرافی حلقه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره‌ای را جدا از حلقه‌های اصلی و رسمی نظام درست کرده‌اند.
·         امام(ره) و مقام معظم رهبری تأکید فرموده‌اند که نظام نباید تضعیف شود و این حرف‌ آنها به این معناست که قوه قضائیه، قوه مجریه، مجلس شورای اسلامی و سایر ساختارها نباید تضعیف شوند. حال اگر کسی در مقابل دستور این نهادها ایستاد و آنها را تضعیف کرد، معنای حرکت او چیست؟ آیا این تضعیف نظام نیست؟ آقایان به راحتی در مقابل قوه قضائیه می‌ایستند. این کار چه مفهومی دارد؟
·         لباس و شگرد دشمن در هر مقطعی تغییر می‌کند. مثل وقتی که در لباس اصلاحات به میدان آمد و نتیجه کار خود را نیز در فتنه نشان داد. جریانات دیگری هم بودند که اعتقاداتشان را با تهاجم سیاسی و فرهنگی علیه نظام همراه می‌کردند و البته در ادامه به فاز نظامی هم متوسل شدند زیرا از اول انقلاب هیچگاه نظام ولایت فقیه را برنمی‌تافتند.
·         در پاسخ به آنها باید گفت در ماجرای سران فتنه و پس از آنکه مردم حماسه بزرگ 9 دی را خلق و قبل از قوه قضائیه برای آنها کیفرخواست صادر کردند چون توجه افکار عمومی دنیا به سمت این حماسه بزرگ معطوف بود؛ اگر قوه قضائیه چند مهره سوخته فتنه را دستگیر می‌کرد این افکار عمومی به سمت دیگری منحرف می‌شد که این خسارت بود و لذا مقام ولایت و سیستم قضایی این مصلحت را تشخیص دادند که افکار عمومی معطوف به حماسه 9 دی بماند.
·         "خودی و غیر خودی نداریم"، "ایران برای ایرانیان"، "مکتب ایرانی" و... انحرافی هستند. خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را به دو بخش تقسیم فرموده و به حزب‌الله و حزب‌الشیطان اشاره کرده است. آنوقت ما چطور می‌توانیم این حرفها را بزنیم...؟! چطور می‌گوییم که آمریکا خوب است در حالی که این آمریکاییست که جنایت‌های فراوانی را در ژاپن، ویتنام، عراق و افغانستان رقم زده است
نظرات بینندگان