arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۷
سخنگوی وزارت خارجه:

قطعنامه2231 ایران را از برنامه موشکی متعارف و دفاعی منع نکرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که قطعنامه 2231 ایران را از برنامه موشکی متعارف، دفاعی و دارای کاربردهای علمی منع نکرده است، گفت: تلاش برای القا و تحمیل برداشت نادرست از این قطعنامه درباره برنامه موشکی ایران غیرمسئولانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطعنامه2231 ایران را از برنامه موشکی متعارف و دفاعی منع نکرده است«بهرام قاسمی » در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص برنامه موشکی ایران افزود: انتظار می رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان برجام خودداری کنند. 
وی یادآور شد: برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه گذاری شده و نه آنچه به عنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی های علمی و دفاعی خود در قالب برنامه موشکی توسعه یافته است، برخلاف قطعنامه 2231 است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که در هیچ بخشی از این قطعنامه ایران از برنامه موشکی متعارف و دفاعی و کاربردهای علمی منع نشده است، تصریح کرد: ما قویا معتقدیم تلاش برای القا و تحمیل تفسیر و برداشتی نادرست از قطعنامه 2231 درمورد برنامه موشکی ایران رفتاری غیرمسئولانه است. 
قاسمی باردیگر تاکید کرد: برنامه موشکی ایران دفاعی، ملی، متعارف و نه تنها قانونی است بلکه حق طبیعی ملت ایران به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، ون درمول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اظهارات روز پنج شنبه رییس جمهوری مبنی بر این که ایران به زودی دو ماهواره را با موشک‌های ساخت ایران به فضا پرتاب خواهد کرد، گفت: کشورش معتقد است که برنامه موشکی ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
گیرم کرده بود غلط میکنن مگه تحریم وحشتناک جزو این قطعنامه هست مگه همراهیه جهان در حد زدن زر مفت با این قطعنامه جزوشه جمع کنیدگل باید گرفت همچین قطعنامه مزخرف اشغالیو که ایران سواری میده دیگران عشق و حال میکنن
نظرات بینندگان