arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

امریکا از برخورد شاه بحرین با مخالفان حمایت کرد

'مایک پمپئو' وزیر امورخارجه آمریکا شامگاه جمعه در منامه ضمن دفاع از برخورد شاه بحرین با مخالفان خود گفت: این کشور در مسیر درستی حرکت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امریکا از برخورد شاه بحرین با مخالفان حمایت کردپمپئو درسفر هشت روزه به خاورمیانه، در کاخ « القضیبیة» منامه با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دیدار و در خصوص مسائل مختلف از جمله ایران گفت وگو کرد.
با وجود اعمال محدودیت بحرین علیه مخالفان و تحریم انتخابات مجلس و شهرداری ها از سوی معارضان، وزیر امورخارجه امریکا، برگزاری «موفقیت آمیز» این دو انتخابات را تبریک گفت.
انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین 24 نوامبر (3 آذر) با وجود تحریم آن از سوی گروه های مختلف برگزار شد.
رژیم بحرین درحالی این انتخابات را برگزار کرد که آزاد بودن آن به دلیل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان های رقیب و تحریم مخالفان، زیر سوال قرار گرفت و سازمان های حقوق بشری از آن به عنوان انتخابات فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می شود، نام بردند.
پمپئو در ادامه گفت که بحرین برای حفظ ثبات، تحول و پیشرفت در مسیر درست گام بر می دارد. 
این درحالی است که گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها دولت بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
بحرین در بخش اقتصادی نیز با بحران روبه رو است و کسری بودجه این کشور به 11 میلیارد دینار (حدود 29 میلیارد دلار) رسید و کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و کویت 10 میلیارد دلار به دولت منامه کمک کردند.
وزیر امورخارجه آمریکا درحالی روش بحرین را در اداره کشور صحیح می داند که این کشور از سال 2011 شاهد نا آرامی است و تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. دولت منامه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
با وجود آن که واشنگتن در هر مساله ای که دخالت کند، آشوب، سرکوبگری و نارضایتی به بار می آورد، حمد بن عیسی از مشارکت آمریکا برای تحکیم امنیت و ثبات و صلح جهانی قدردانی کرد.
وی در این سفر ابتدا به اردن و عراق و سپس به قاهره رفت و در سخنانی در دانشگاه آمریکایی قاهره سیاست خاورمیانه ای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تشریح کرد.

نظرات بینندگان