arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

پاکدشت رتبه نخست کشور در کشت های گلخانه ای

بر اساس اعلام مجریان این پروژه،افزایش زادآوری پرورش شترمرغ در فضای باز بیش از فضای بسته است و با توجه به عرصه های طبیعی کشور و همچنین ارزش افزوده بالایی که شترمرغ دارد باید در زمینه پرورش شترمرغ در فضای آزاد،بررسی و تلاش بیشتری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی گفت:شهرستان پاکدشت با بیش از ۱۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای، رتبه نخست کشور را در تولید گل و گیاه و محصولات گلخانه ای به خود اختصاص داده است.

به گزارش انتخاب،محمود حجتی در پایان بازدید امروز پنجشنبه از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان پاکدشت با اعلام این مطلب،افزود: در سال جاری مساحت گلخانه های استان تهران حدود ۲۸۰ هکتار توسعه یافته است و این استان با حدود سه هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه که عمدتا در شهرستان های پاکدشت، ورامین و پیشوا احداث شده اند، هم از نظر وسعت و هم از لحاظ توسعه گلخانه ها رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اشتغال زایی و ارزش افزوده بالای محصولات گلخانه ای و همچنین صرفه جویی فوق العاده در مصرف آب در این نوع کشت اظهار امیدواری کرد کشت های گلخانه ای در سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی در پاکدشت و سایر مناطق کشور توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی به بازدید خود از پروژه پایلوت پرورش شترمرغ در فضای باز اشاره کرد و گفت:

حجتی با بیان این که نهاده های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور تامین شده است،تصریح کرد:با همکاری و پشتیبانی های ملی، منابع مورد نیاز برای تهیه نهاده های دامی تامین شده و بازرگانان و تجار هم با روش های مختلف مشغول تامین این نهاده ها که عمدتا ذرت و کنجاله سویا است،هستند.

وی ادامه داد:مشکل مقطعی که در انتقال منابع مالی بوجود آمده بود نیز برطرف شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:به منظور تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام نیز ۴۵۰ هزار تن نهاده را از محل ذخائر راهبردی خود به بازار عرضه کرد.

نظرات بینندگان