arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

ابزاری برای جاسوسی یا همیاری برای مبتلایان اختلالات شنوایی؟ / ترفند پنهان آیفون حاشیه ساز شد

این روزها یکی از ابزارهای آیفون جنجالی شده است چرا که بسیاری از کاربران از این ابزار به عنوان وسیله ای برای جاسوسی داخل ماشین استفاده می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها یکی از ابزارهای آیفون جنجالی شده است چرا که بسیاری از کاربران از این ابزار به عنوان وسیله ای برای جاسوسی داخل ماشین استفاده می کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این ابزار که این روزها بسیار جنجالی شده آیفون و ایرپد را تبدیل به یک میکروفون جاسوسی می کند. این ویژگی که اخیرا معرفی شده، با نام «زنده گوش دادن» شناخته می شود و کاربر را قادر می سازد از میکروفون آیفون برای گوش دادن به مکالمات بی سیم از طریق ایرپد استفاده کند.

بعضی از کاربران به شدت از این ویژگی شکایت کرده اند و معتقدند این ویژگی می تواند به عنوان ابزاری برای جاسوسی استفاده شود. این در حالی است که قرار بود این ابزار در اصل برای کمک به افرادی که از  سمعک استفاده می کنند یا دچار مشکلات شنوایی هستند استفاده شود. درواقع این ابزار در محیط های شلوغ صداها را تقویت می کند.

در ضمن این ویژگی جدید در توییتر نیز بازخورد دارد و اجازه می دهد تا از آیفون خود به عنوان یک میکروفون استفاده کنید و از طریق هدفون آیپد خود صداها را از راه دور گوش کنید.

جالب است بدانید که تنها یک توییت مرتبط با ویژگی زنده گوش دادن بیش از 47 هزار بار بازبینی شده است. اگر شما ایرپد دارید می توان گزینه گوش دادن زنده را به راحتی و با فشردن یک دکمه ساده فعال کنید.

ابزاری برای جاسوسی یا همیاری برای مبتلایان به اختلالات شنوایی؟ / ترفند پنهان آیفون حاشیه ساز شد

اما برخی از افراد از این قابلیت رنج می برند و می گویند که این امر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود که به دیگران اجازه جاسوسی از زندگی شخصی آنان را می دهد. حتی شخصی که چنین قابلیتی را استفاده می کند می تواند از طریق آن به عنوان تقلب در امتحانات خود استفاده کند. بر همین اساس هم برخی کاربران معتقدند استفاده از این قابلیت باید در برخی از ایالت ها ممنوع شود.

همه این حاشیه ها در شرایطی ایجاد شده که اساسا از روز نخست اپل این قابلیت را با هدف افزایش دسترسی افراد مبتلا به کم شنوایی به ویژگی های شنیداری قدرتمندتر ایجاد کرده است.

اپل در توصیف این ویژگی می گوید: " هدف این ویژگی تقویت صدا برای افرادی است که از سمعک استفاده می کنند و پردازنده های صوتی می تواند به شما کمک کند مکالمات بهتری را با دیگران به ویژه وقتی صداهای متعددی شنیده می شود داشته باشید. فقط کافیست این ویژگی را فعال کنید و آن را به سمت افرادی بگیرید که با آنان صحبت می کنید."

 

نظرات بینندگان