arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

انفجار در انبار مهمات حزب‌الله لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جنوب لبنان یک انبار مهمات منفجر شده است. گفته می‌شود که انبار مزبور به "حزب‌الله" لبنان تعلق داشته است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از دویچه وله، ایستگاه رادیویی "صدای لبنان" بامداد چهارشنبه (۲۳ نوامبر/۲ آذر) از انفجاری خبر داد که شب قبل در روستای صدیقین در شرق شهر بندری طیره روی داده است.

روستای صدیقین در باریکه‌ای واقع است که زیر نظارت نیروهای سازمان ملل متحد قرار دارد. این نیروها برای حفظ آتش‌بس در منطقه مستقر شده‌اند.

به گفته نیروهای وابسته به سازمان ملل، آنها برای اطلاع از ماهیت انفجار شامگاه سه‌شنبه، تحقیقاتی را شروع کرده اما هنوز درباره جزئيات امر گزارشی منتشر نکرده‌اند.

نیروهای دولتی لبنان نیز تلاش کرده‌اند به محل انفجار نزدیک شوند، اما با ممانعت نفرات مسلح "حزب‌الله" روبرو شده‌اند.

سایت خبری انگلیسی‌زبان "دیلی استار" مستقر در لبنان، در تماسی که با دفتر حزب‌الله لبنان گرفته است، می‌نویسد که آن‌ها از هر گونه ابراز نظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

همین سایت خبری می‌افزاید، حوالی ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه (۲۳ نوامبر) پس از آنکه چهار جنگنده‌‌ی اسرائیلی بر فراز صدیقین به پرواز درآمدند، خودروهای گشت سپاه حافظ صلح سازمان ملل برای لبنان "یونیفل" نیز در این منطقه دیده شدند. یک هلیکوپتر سپاه یونیفل نیز بر فراز روستای صدیقین مشاهده شده است.

یک سخنگوی سپاه یونیفل گفته است درباره‌ی این انفجار از منابع خبری مطلع شده است. آندره تنتی در یک تماس تلفنی به "دیلی استار" گفته است «ما در این لحظه اطلاعی در دست نداریم و در باره‌ی این گزارش تحقیق خواهیم کرد.»

انفجار در انبار مهمات نیروهای "حزب‌الله" را برخی از رسانه‌های جمعی اسرائیل نیز تائید کرده‌اند. گفته می‌شود که انفجار شب سه‌شنبه به چهارشنبه، چنان شدید بوده که از خاک اسرائیل نیز شنیده شده است. روستای صدیقین در جنوب لبنان در ۱۶ کیلومتری مرز اسرائیل واقع است.


نظرات بینندگان