arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

گلوب اند ميل: تاثيرات بحران بدهي منطقه يورو عميق تر مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزنامه گلوب اند میل نوشت تاثیرات گسترش بحران بدهی در کشورهای منطقه یورو عمیق تر می شود. این روزنامه چاپ کانادا در نسخه اینترنتی خود افزود بحران بدهی که دو سال است به مرکز منطقه یورو رخنه کرده است، با نگرانی ها از کاهش اعتبار فرانسه و ناتوانی آلمان در ارائه اوراق قرضه، عمیق تر شده است. در مقاله ای پژوهشی، یکی از اقتصاددانان ارشد اکونومیست نوشت اگر آلمان تنواند اوراق قرضه بفروشد، دیگر کشورهای اروپایی چه خواهند کرد اگر آلمان نتواند بدهی های خود را مدیریت کند، ممکن است که یورو به خودی خود نابود شود.

آلمان یکی از قدرتمندترین اقتصادها در میان هفده کشور منطقه یورو است.

در مقایسه با یونان، ایتالیا و اسپانیا از اقتصاد قوی برخوردار بوده و کشوری غنی و ثروتنمد است. این کشور نمی تواند به طور کامل اقتصاد خود را از تاثیرات بحران بدهی کشورهای همسایه نجات دهد.

چرا که با ادامه بی ثباتی بازارهای منطقه یورو، همچنان سرمایه گذاران نسبت به این منطقه بی اعتماد هستند.

در پی ناکام ماندن آخرین اقدام موسسه مالی آلمان در ارائه اوراق قرضه ده ساله این کشور،این کشور از آشفتگی بازار انتقاد کرد.

تنها دو سوم اوراق قرضه ارائه شده به ارزش شش میلیارد یورو(هشت و چهار دهم میلیارد دلار)، به فروش رسید. سرمایه گذاران یکی از دلایل بی اعتمادی به بازارهای اروپا را ناتوانی سران آن در دست یابی به توافق برای جبران بحران درصورت عمیق تر شدن شرایط کنونی، می دانند.

در ضمن بسیاری از کشورهای عضو یورو درگیر انجام اصلاحات اولیه در کشورهای خود هستند. جیم فلاهرتی، وزیر اقتصاد و دارایی کانادا، گفت quotation mark ناتوانی آلمان در فروش اوراق قرضه بیان گر این است که کشورهای اروپایی باید به سرعت و قبل از عمیق تر شدن بحران بدهی و رخنه بر دیگر نقاط دنیا این مشکل را حل کنند.

وی در ادامه افزود از دست دادن زمان اوضاع را وخیم تر می کند.

با ادامه بحران بدهی در اروپا، اقتصاد دیگر کشورهای دنیا نیز تحت تاثیر قرار گرفته و روز به روز شرایط وخیم تر خواهد شد.

روز چهارشنبه مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی کانادا، در گفتگو با خبرنگاران در مونترال کانادا گفت quotation mark اقتصاد منطقه یورو در خطر رکود قرار دارد و با تکرار هشدارهای سابق خود گفت ادامه بحران بدهی بر اقتصاد همه منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

quotation mark وی گفت quotation mark مقامات اروپایی باید مکانیسمی اتخاذ کنند تا ثبات را به مبادلات مالی منطقه یورو باز گرداند و در عین حال از تامین بودجه و تعدیل ساختارهای کشور خود غافل نشوند.

وی در ادامه افزود اروپا باید در شرایط اتحاد پولی خود نیز تجدید نظر کند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان معتقد است به اشتراک گذاشتن بدهی جوابگوی معایب ساختاری واحد پولی اتحادیه اروپا نیست.

آلمان با استفاده از اوراق قرضه یورو مخالف بوده و پیوسته از ادغام بدهی اروپا ابراز نگرانی کرده و معتقد است این اقدام بازارهای مالی را متزلزل کرده و نرخ بهره را افزایش می دهد. در حال حاضر اعضای منطقه یورو واحد پولی مشترکی دارند، اما برای تامین مالی فعالیت های دولت اوراق قرضه خود را عرضه می کنند.

تمام کشورهای عضو منطقه یورو با مشکلات بدهی حاکم در بازار و هزینه های استقراض رو به افزایش خود دست به گریبان هستند.

یونان دیگر نمی تواند وام بگیرد و تنها به اجرایی شدن طرح نجات اتحادیه اروپا امیدوار است.

نرخ بهره در اروپا و اسپانیا به هفت درصد رسیده است که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است. فرانسه و بلژیک نیز در حال سوق یافتن به سمت این بحران است.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند، حل بحران بدهی حاکم بر منطقه یورو بدون بازبینی اساسی در ساختار نظام پولی منطقه امکان پذیر نیست.

و بسیاری از آنها عمیق تر شدن تاثیرات بحران را در منطقه یورو پیش بینی می کنند.
نظرات بینندگان