arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

فوتبال ایران هم ردیف لیگ‌های تعطیل آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ر روزهای  گذشته اعلام شده بود سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 3 + 1 خواهد بود، یعنی سه تیم به صورت مستقیم به رقابت ها می روند و تنها تیم چهارم یعنی ذوب آهن راهی پلی آف خواهد شد اما کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت، سهمیه ایران را باز هم کاهش داد، یعنی دو تیم باید به بازی پلی آف بروند.
اما نکته این است که در این ارزشیابی فوتبال باشگاهی ایران پس از فوتبال نیمه تعطیل اندونزی کمترین امتیاز را کسب کرد.
مدیر بخش مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه گفت: ایران برای احراز شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا در چهار آیتم موفق نبوده است که بیشتر آنها مربوط به استادیوم ها و شرایط رسانه ای بود مانند بخش رسانه ای در ورزشگاهها و مسیر تردد تیم ها و مسئولین و افراد در درون استادیوم ها در روز مسابقه و مسائل مالی و تهیه گزارش های مالی سالیانه باشگاه ها.
شاهین رحمانی افزود: ارزیابی از یازده کشور حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بر اساس ده آیتم انجام می شود که تنها یکی از آنها مربوط به بازی در داخل زمین است و نه آیتم دیگر عمدتا مربوط به ساختار های نرم افزاری و سخت افزاری است مانند استادیوم ها یا شرایط اداره و مدیریت باشگاه ها و روش های مدیریتی است.
وی در ادامه گفت: در بین کشورهایی که ارزیابی شدند پس از اندونزی که فوتبال آن به خاطر محرومیت فدراسیونش تقریبا تعطیل بود، ایران بیشترین سهمیه را از دست داد.
رحمانی ادامه داد: بدلیل حضور تیم های پرقدرت، امسال پلی آف خیلی سخت تر از سال های گذشته است و ریسک صعود به مراتب بیشتر از گذشته شده است.
در حالی است که گفته می شود سالیانه بیش از 400 میلیارد تومان در فوتبال کشور هزینه می شود، اگر ارزیابی AFC در مورد فوتبال ایران درست باشد این سوال مطرح می شود برای فوتبالی که به اندازه لیگ های نیمه تعطیل آسیا هم اعتبار ندارد این همه هزینه از بیت المال آیا درست است؟
نظرات بینندگان