arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

موج جدید اعتراضهای کارمندان گوگل در راه است؟ / تشکیل کمپین آگاهی بخشی در مورد مزاحمت های جنسی

گروهی از کارکنان گوگل در تدارک تشکیل یک کمپین پر قدرت در شبکه های اجتماعی در مورد سیاست های شرکت خود در قبال مزاحمت های جنسی هستند. این کارمندان معتقدند اقدامات گوگل در برابر مسئله مزاحمت های جنسی اساسا هیچ سود قابل توجهی برای حقوق کارکنان نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از کارکنان گوگل در تدارک تشکیل یک کمپین پر قدرت در شبکه های اجتماعی در مورد سیاست های شرکت خود در قبال مزاحمت های جنسی هستند. این کارمندان معتقدند اقدامات گوگل در برابر مسئله مزاحمت های جنسی اساسا هیچ سود قابل توجهی برای حقوق کارکنان نداشته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارکنان گوگل یک کمپین قدرتمند را طراحی کرده اند که به کارمندان غولهای فناوری آموزش می دهد چگونه از حقوق خود در مورد موضوعات آزار و اذیت جنسی دفاع کنند. این موضوع از جایی آغاز شد که در ماه نوامبر 2018 میلادی نیویورک تایمز یک گزارش منتشر کد که بر اساس آن اندی روبین سازنده اندروید متهم به تعرض و آزار و اذیت جنسی بود. بدتر این که این فرد هنگام خروج از گوگل یک حقوق 90 میلیون دلاری گرفت و رفت. پس از انتشار این خبر هزاران کارمند گوگل موجی سنگین از اعتراض های خیابانی را شکل دادند و اعلام کردند مدیران گوگل در برابر مسائل جنسی و بی 

کارکنان گوگل، که در ماه نوامبر در اعتراض به سیاست های ضعیف شرکت خود در برابر  آزار و اذیت جنسی از دفاترشان در سراسر جهان خارج شدند و به نظر می رسد اکنون در تلاشند تا دیدگاه های خود را به بقیه اهالی دنیای فناوری نیز تعمیم دهند.

 این کارمندان از یک کمپین برای آموزش مردم و اعتراض به موضوع "داوری اجباری" شرکت های فنلوری راه اندازی می کنند.بر اساس قانون "داوری اجباری" کارکنانی که در سازمان های سرشناسی مثل گوگل، فیسبوک، و ... استخدام می شوند در هنگام استخدام فرمی را پر می کنند که متعهد می شوند در هنگام بروز چنین مشکلاتی، به جای شکایت رسمی به سراغ گزینه داوری داخل سازمانی رفته و در نتیجه در بسیاری از موارد حقوقشان پایمال شود.

در پاسخ به درخواست های معترضان، گوگل به کارمندان وعده داده که داوری در مورد آزار و اذیت جنسی و ادعاهای حمله به صورت اختیاری صورت می گیرد و دیگر اجباری برای این تعهد وجود نخواهد داشت. اما به نظر می رسد پاسخ گوگل به اندازه کافی قانه کننده نبوده است چرا که برخی از کارمندان گوگل گفته اند قصد دارند یک کمپین آگاهی بخشی را بسازند تا به همکاران خود در دیگر شرکت ها نیز اطلاعاتی برای پیشگیری از خطر دهند.

یکی از اعضای این کمپین اعتراضی می گوید: "این تغییر باعث پیروزی در سرفصل ها شد، اما هیچ سودمندی معناداری برای حقوق کارگری نداشت و هیچ تغییر واقعی در قراردادهای کارمندها  یا قراردادهای آتی نداشته است. گوگل هنوز در قراردادها به ماجرای سیاست داوری قدیمی خود تاکید دارد. "

بر اساس گزارش ها حداقل 30 شرکت سرشناس حوزه فناوری و 10 توسعه دهنده برتر این حوزه دقیقا با روش گوگل با کارمندانی که مورد ازار قرار داشتند برخورد می کند و این موضوع از دید بسیاری از افراد خطرناک است.

نظرات بینندگان