arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

چینی ها در فضا گلخانه راه انداختند

چینی ها به فضا هم رحم نکرده اند و در فضا موفق به کاشت گیاهان شده اند و این خبری جالب و تامل برانگیز برای همگان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چینی ها به فضا هم رحم نکرده اند و در فضا موفق به کاشت گیاهان شده اند و این خبری جالب و تامل برانگیز برای همگان است.

تصویری که از یک جوانه پنبه منتشر شده که خبر از کاشت موفق این گیاه در مأموریت ماه نشین Chang’e-4 می دهد. پیش از این گیاهانی در ایستگاه فضایی بین المللی و نیز ایستگاه فضدیی تیانگونگ 2 چینی ها رشد داده شده بود اما این اولین باری است که این اتفاق در خارج از زمین و مدارش اتفاق می افتد.

ماه جاذبه ای 6 برابر ضعیف تر از زمین دارد، تغییرات دمایی آن بسیار شدید است و میزان تشعشعاتی بسیار شدیدتر از زمین بر آن اعمال می شود. به این ترتیب شرایطی بسیار متفاوت تر از زمین دارد. همچنین باید اشاره کرد که نیمه تاریک ماه در واقع تاریک نیست اما از آنجایی که از زمین هیچ گاه نمی توانیم این قسمت را ببینیم به اصطلاح آن را نیمه تاریک می خوانیم.

Chang’e-4 که شامل یک ماه نشین و نیز یک کاوشگر برای گردش در سطح ماه است با خود تکنولوژی ها و آزمایشگاه هایی را به همراه دارد تا سطح تنها قمر زمین را مورد بررسی قرار دهد. ماه نشین دارای 3 کیلوگرم محموله شامل 6 گونه بیولوژی متفاوت است و قرار بوده این گونه ها جوانه زده و رشد داده شوند. از جمله این موارد دانه های پنبه، دانه های روغنی کلزا، سیب زمینی و رشادی (از خانواده شب بویان) هستند. علاوه بر اینها تخم های مگس سرکه و مخمرها با ماه نشین ارسال شده اند تا اکوسیستم کوچکی را تشکیل دهند.

مدت کوتاهی پس از اینکه Chang’e-4 در ماه فرود آمد آزمایشات بیولوژی و آب رسانی به گیاهان آغاز شد. حالا تصویری توسط چینی ها منتشر شده که مربوط به 7 ژانویه (18 دی ماه) است و نشان از جوانه زدن دانه های پنبه دارد. با این حال به نظر می رسد گونه های دیگری که ارسال شده اند رشد نکرده اند.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان