arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰

برگزاری انتخابات پارلماني روسيه در 13 آذر

انتخابات مجلس دومای روسیه برای تعیین تکلیف 450 صندلی نمایندگی یکشنبه 13 آذرماه برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتخابات مجلس دومای روسیه برای تعیین تکلیف 450 صندلی نمایندگی یکشنبه 13 آذرماه برگزار می شود.

رهبر حزب روسیه واحد که حزبش با در اختیار داشتن 315 صندلی در مجلس دومای این کشور اکثریت آراء را در اختیار دارد بر کسب بیشترین آراء در انتخابات مجلس دوما تاکید کرد.

ولادیمیرپوتین با بیان اینکه بحران در آمریکا و کشورهای اروپایی در نتیجه نبود همبستگی درجامعه و ناتوانی آنهاست،گفت: اگر اکثریت در دومای روسیه را از دست بدهیم ، قادر به تصمیم گیری سریع در مواقع لازم نخواهیم بود و این مساله ما را به وضعیتی سوق خواهد داد که برخی کشورهای غربی قرار دارند. براساس آخرین نظرسنجی ها، تاکنون حزب روسیه‌ واحد57 درصد ، حزب کمونیست 16 درصد، لیبرال دموکرات11 درصد، روسیه عادل 11 درصد و احزاب راستگرا ، یابلوکو و میهن پرستان هر کدام کمتر از 7 درصد آرای نظرسنجی ها را به خود اختصاص داده اند.

همچنین ولادیمیر چوروف ، رئیس کمسیون مرکزی انتخابات روسیه با اعلام اینکه روسیه آماده برگزاری انتخابات مجلس دوما است،گفت: در این انتخابات حدود 500هزار ناظر روس و ناظران بین المللی حضور دارند. به عقیده کارشناسان و نمایندگان مجلس دومای روسیه، انتخابات پارلمانی روسیه در شرایط حساسی برگزار می شود ؛ در شرایطی که بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا در بحران اقتصادی و اجتماعی به سر می برند و نمایندگان باید با درک این شرایط از ورود این بحران ها به روسیه جلوگیری کنند . گفتنی است مقابله با فساد مالی، نوسازی ساختار اقتصادی و صنعتی، عدالت اجتماعی ، بهبود وضعیت زندگی مردم و احیای اقتدار روسیه در عرصه های بین المللی از مهمترین شعارهای احزاب روسیه در تبلیغات انتخاباتی است که تا 12 آذر ماه ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان