arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰

آیت الله جنتی : بسيج و سپاه آمريكا را گيج كرده‌اند

«خاك بر سرتان» اينقدر مستاصل شديد و از بسيج و سپاه وحشت داريد كه مي‌خواهيد به ترور روي آوريد. كارتان به جايي رسيده است كه از سردار سليماني نام مي‌بريد و به دنبال ترور او هستيد. آفرين بر سردار سليماني كه اينقدر قدرت از خودش نشان داده است كه آمريكا از آن مي‌ترسد، البته سردار سليماني خودش عاشق شهادت است ،اما اميدواريم او حالا به اين فضل نائل نشود و بعد از 20 يا 30 سال ديگر به اين آرزو برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران با اشاره به قطعنامه‌هاي صادر شده عليه ايران گفت: با پشت سر هم قطعنامه صادر كردن مردم و جمهوري اسلامي ايران عقب نشيني نمي‌كنند و نظام ما يك لحظه انرژي هسته‌يي را متوقف نخواهد كرد.

به گزارش انتخاب ، امام جمعه موقت تهران، در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران هم با اشاره به جایگاه جهاد در اسلام و قرآن، جهاد با زبان ، قلم ، دست ، سلاح و جهاد با نفس را از انواع جهاد یاد کرد. 

آیت الله جنتی جایگاه انسان را برتر از سایر مخلوقات دانست و گفت: خداوند همه نعمات را برای انسان آفرید و انتظار دارد انسان در مقابل فرمان خدا در هر زمینه اطاعت پذیر باشد. 

وی شهوات ، دنیاپرستی و جاه پرستی را از عوامل سد راه انسان در مسیر خداپرستی برشمرد و افزود: افرادی که شیطان بر آنها غلبه ندارد، در مسیر درست حرکت می کنند، اما عده ای گام در راه باطل گذاشتند و می گذارند. 

جنتي گفت: خداوند براي آنكه فلسفه خلقت از بين نرود انبياء و كتاب‌هاي آسماني را فرستاد تا در خدمت بشر باشند. افرادي پاك آن را پذيرفتند و افرادي ديگر كه اتفاقا اكثريت بودند راه كچ را ادامه دادند و گاهي هم با انبياء در مي‌افتادند. آن‌ها كه به دنبال براندازي انبياء و حكومتشان بودند، سعي داشتند تا در نظام و حكومت اسلامي اخلال ايجاد كنند، اما پيامبران و از جمله پيامبر اسلام تسليم نشدند و اينجا بود كه مسئله جنگ و جهاد به وجود آمد.

امام  جمعه موقت تهران گفت: خداوند مي‌فرمايد اگر دشمن گستاخي كرد و مقابله‌ي مسلحانه كرد، نبايد بي‌كار نشست و بايد در مقابل آن جهاد از نوع مسلحانه داشت كه در آن يا به پيروزي مي‌رسيد يا به شهادت.

جنتي گفت: پيامبر(ص) زماني كه مكه بودند، امكان جهاد مسلحانه نداشتند، اما وقتي به مدينه وارد شدند در اولين فرصت حكومت اسلامي را تشكيل داد. در مدينه برخي بودند كه در كمين حكومت اسلامي و پيامبر بودند و دائم افرادي را تحريك مي‌كنند تا به جنگ با مسلمانان برخيزند و پيامبر (ص)مجبور بود اين افراد را سر جاي خود بنشاند.

جنتي در خطبه دوم نماز جمعه تهران نيز با تسليت ايام سوگواري اباعبدالله (ع) و شهادت سردار تهراني مقدم و همچنين تبريك هفته بسيج اظهار كرد: بسيج يعني عشق، شور، نشاط و جهاد في سبيل الله. بسيج يعني اخلاق يعني حضور در همه‌ي صحنه‌ها يعني نخبه‌ي انسان‌هاي مخلص.

وي ادامه داد: بسيج نيرويي است كه در زمان امام پايه‌گذاري شد و اميدواريم روح امام (ره) با پيامبر بزرگوار اسلام محشور شود. در همين ايام در سال 58 بود كه نهال بسيج پايه‌گذاري شد و هر زمان كه مي‌توانست اين درخت ميوه‌ي شيرينش را به كام مردم عزيز ما مي‌ريخت. بسيج اسلام را تقويت كرد. در حالي كه هنوز اين نهال شكل نگرفته بود جنگ شروع شد و اين عزيزان كه تعاليم جنگي را فرا نگرفته‌ بودند، جانشان را به كف دست گرفته و راهي جبهه‌ها شدند. آنها عاشقانه كار كردند و همه‌ را مبهوت ساختند.

دبير شوراي نگهبان اظهار كرد: بسيج اسلام را زنده نگاه داشت و يادآور صدر اسلام شد، امام خميني (ره) مي‌فرمود كه بسيجي هستم و به آن افتخار مي‌كرد.

جنتي تاكيد كرد: بسيج يك فرهنگ است كه منتشر شده و بايد هر روز بيشتر گسترش يابد.

امام جمعه اين هفته تهران همچنين با اشاره به حضور 50 هزار نفري بسيجيان در مقابل لانه‌ي جاسوسي درهفته بسيج و حضور برخي از آنها در نماز جمعه اظهار كرد: بسيج به معناي عام خود كه همه‌ي نيروهاي حزب اللهي را دربرمي‌گيرد از جمله سپاه كاري كرده‌اند كه آمريكا را ترساندند تا جايي كه آمريكايي‌ها به دنبال ترور سپاهي‌ها هستند.

جنتي ادامه داد:«خاك بر سرتان» اينقدر مستاصل شديد و از بسيج و سپاه وحشت داريد كه مي‌خواهيد به ترور روي آوريد. كارتان به جايي رسيده است كه از سردار سليماني نام مي‌بريد و به دنبال ترور او هستيد. آفرين بر سردار سليماني كه اينقدر قدرت از خودش نشان داده است كه آمريكا از آن مي‌ترسد، البته سردار سليماني خودش عاشق شهادت است ،اما اميدواريم او حالا به اين فضل نائل نشود و بعد از 20 يا 30 سال ديگر به اين آرزو برسد.

امام جمعه موقت تهران گفت: همه‌ي اين ترس‌ها باعث شده كه آمريكايي ها مسئله ترور را مطرح كنند، اما شما چه وقت از ترور عزيزان‌ ما سود برديد و ما از آن ضرر كرديم! شهيدان بهشتي، رجايي، باهنر و... را كشتيد و اين همه شهيد به مردم تحويل داديد. اين‌ها پاك‌ترين عزيزان ما بودند كه هر جا نفستان اجازه داده است ،آنها را كشتيد، اما اين‌ها فقط قدرت و قوت ما را بيشتر كرد و ضعف و خواري شما را بيشتر.

جنتي با اشاره به تصويب قطعنامه‌هايي در شوراي امنيت عليه ايران گفت: بسيج و سپاه شما را گيج كرده است و به همين دليل است كه درباره انرژي هسته‌يي و مسئله اقدام عليه سفير عربستان دائم قطعنامه صادر مي‌كنيد. پشت سر هم قطعنامه مي‌دهيد و خيال مي‌كنيد مردم و حكومت اسلامي ايران عقب نشيني مي‌كند، اين مردم براي يك لحظه هم عقب نشيني نمي‌كنند و از انرژي هسته‌يي دست برنمي‌دارند.

دبير شوراي نگهبان با بيان اين‌كه ايران را به ساخت سلاح هسته‌يي متهم مي كنند، تصريح كرد: دوران سلاح هسته‌يي تمام شده است. شما اولين مجرم در استفاده از سلاح هسته‌يي هستيد.

وي خاطرنشان كرد: الان دوران مردم است و سلاح ما بسيجي‌ها، سپاهي‌ها و مردم هستند، اساسا سلاح نداريم و نمي خواهيم داشته باشيم. شما دروغ مي گوييد به جاي اين كارها برويد دردهاي خودتان را علاج كنيد.

وي خاطرنشان كرد: 99درصد مردم آمريكا امروز معترضند. آيا اين‌ها بشر نيستند؟ آنها حقوقشان را مطالبه مي‌كنند. چرا همه را قرباني يك درصد مي‌كنيد.

جنتي با اشاره به حمله پليس آمريكا به معترضان و دانشجويان گفت: اگر ما اين كار را مي‌كرديم، شما فريادتان به آسمان مي‌رفت، اما حالا گاز فلفل به معترضان مي‌زنيد.

وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: همانطور كه ايشان گفتند، اگر دست از پا خطاب كنيد سيلي محكمي بهتان مي‌زنيم كه سر جايتان بنشينيد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات يمن گفت: مردم يمن بايد بدانند با كنار رفتن علي عبدالصالح نبايد فكر كنند كه جانشينش كه معاونش است مي‌تواند خواسته‌هاي آنها را محقق كند. مردم به دنبال حكومت مردمي هستند و مي‌خواهند اينگونه نباشد كه يك فرعون برود و يك فرعون ديگر جايش بنشيند.

وي خطاب به آل سعود گفت: آنها بدانند و به هوش باشند كه همان سرنوشتي كه فرعون مصر و فراعنه تونس و ليبي به آن دچار شدند، را پيدا خواهند كرد. قدرت‌هاي فرعوني دوام ندارد و تا آبروي مختصري داريد كنار رويد و كار را به دست مردم بسپاريد.

وي درباره مسئله بحرين با دلخراش دانستن رفتار حكومت اين كشور با مردم، افزود : آل خليفه درباره اعدام دو جوان بحريني اشتباه مي‌كند. ما به آنها مي‌گوييم كه مواظب باشيد و با مردمتان در نيفتيد؛ چراكه عاقبت خوشي ندارد. شما بايد از اتفاقات منطقه درس بگيريد.


نظرات بینندگان